Globalna sprzedaż online w trzecim kwartale 20024 zanotowała skromny wzrost o 3 proc. rok do roku. Globalny wolumen ruchu online również wzrósł nieznacznie – o 4 proc. rok do roku. Niestety wraz z tym nie zwiększyły się wydatki, a wręcz spadły. W ujęciu globalnym średni wydatek na jednego kupującego spadł nieznacznie o 1 proc..
Dane zebrane przez Salesforce w trzecim kwartale 2024 pokazują, że kolejny kwartał z rzędu traci na sprzedaży branża meblowa – w Q3 2024 spadek wyniósł 9 proc. (w poprzednim kwartale spadek wynosił 13 proc.). Wyhamowała również sprzedaż luksusowych torebek (spadek o 2 proc. rok do roku). Na niezmiennym poziomie pozostała sprzedaż elektroniki, wydatki na żywność czy urządzanie domu, w przypadku których nie odnotowano ani wzrostów, ani spadków.
Niewielkie wzrosty zanotowała natomiast kategoria odzież, ze wzrostem na poziomie zaledwie 1 proc., nieco lepiej poradziła sobie kategoria obuwie (wzrost o 4 proc.), a całkiem dobrze poradziła sobie kategoria zdrowie i uroda, ze wzrostem na poziomie 10 proc.. Niekwestionowanym liderem trzeciego kwartału są jednak produkty z kategorii „zabawki i edukacja”, których sprzedaż wzrosła aż o 18 proc..
Urządzenia mobilne zyskują na znaczeniu
Sprzedawcy w trzecim kwartale 2024 najchętniej komunikowali się ze swoimi klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej (82 proc. wysłanych wiadomości). Współczynnik otwarcia e-maili wyniósł w ubiegłym kwartale 20 proc. (w Q2 wynosił 21 proc.), a współczynnik kliknięcia w link wyniósł 0,61 proc. (w Q2 wyniósł 0,64 proc.).
Kolejny kwartał z rzędu maleje udział komputerów przy dokonywaniu zakupów. Konsumenci wybierają częściej urządzenia mobilne – ich udział w porównaniu z poprzednim kwartałem wzrósł o kolejne 5 proc.. To pokazuje, jak niezmiernie ważne jest dopasowanie przez sprzedawców swoich stron internetowych do niewielkich ekranów urządzeń mobilnych. Już 77 proc. ruchu generowanych jest przez telefony komórkowe, przez które w Q3 2024 złożyliśmy globalnie 68 proc. zamówień.
Ciekawie wyglądają natomiast różnice w średnich wydatkach na jedno zamówienie. O ile globalna średnia wynosi 2,61 USD, tak u Szwajcarów to już 5,71 USD. Niemcy mogą się pochwalić średnią wartością 3,2 USD, Amerykanie 3,3 USD ale mieszkańcy Europy Wschodniej zaledwie 1,58 USD.