Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca na świecie grupa działająca w segmencie premium, odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku przychody w wysokości 60,8 mld euro. To wynik o 2 proc. niższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zdaniem przedstawicieli LVMH najnowsze wyniki finansowe są odzwierciedleniem obecnych nastrojów konsumenckich na kluczowych rynkach, zwłaszcza w Chinach. Delikatny spadek obrotów to również efekt wysokiej bazy porównawczej, ponieważ w ostatnich latach po pandemii Covida sprzedaż rosła bardzo dynamicznie.
Alkohol sprzedaje się gorzej
W badanym okresie, w segmencie Wines & Spirits, Grupa odnotowała spadek sprzedaży organicznej aż o 8 proc. To najgorszy wynik spośród wszystkich segmentów.
Jeżeli chodzi o segment modowy, czyli Fashion & Leather Goods, to Grupa LVMH odnotowała po III kwartałach spadek przychodów organicznych o 1 proc. Z kolei w segmencie Perfumes & Cosmetics firma odnotowała organiczny wzrost przychodów o 5 proc.
W przypadkuu segmentu Watches & Jewelry Grupa osiągnęła nieznaczny spadek przychodów organicznych o 3 proc.
Na pozostałej działalności, czyli m.in. obrotach osiągniętych przez sieć Sephora, LVHM wzrósł o 6 proc. w ujęciu organicznym. Sephora osiągnęła wyjątkowo dobre wyniki i nadal zyskiwała udział w rynku w Ameryce Północnej, Europie i na Bliskim Wschodzie.