Francuska marka kosmetyczne Yves Rocher uruchomiła własną platformę marketplace. Dzięki tej inicjatywie Yves Rocher zamierza wzmocnić swoją sprzedaż online, która obecnie stanowi 10 proc. całkowitych przychodów generowanych przez tę markę.
Platforma ruszyła pod koniec września. Obecnie w ofercie znajdują się produkty kilkunastu marek kosmetycznych. Są to przede wszystkim produkty uzupełniające ofertę Yves Rocher. Chodzi o takie segmenty jak pielęgnacja dzieci, produkty ciążowe, pielęgnacja mężczyzn i suplementy diety. W ciągu najbliższych miesięcy na platformie pojawi się około 50 marek. Całość ma być również dostępna poprzez aplikację mobilną Yves Rocher. Długoterminowym celem jest rozszerzenie tego projektu na inne rynki europejskie – donosi portal Fashion Network.
Digitalizacja Yves Rocher
– W 2023 roku ogłosiłem ambitny plan transformacji Yves Rocher, którego jednym z kluczowych filarów jest cyfryzacja naszego biznesu. Uruchomienie platformy marketplace idealnie wpisuje się w nasze zobowiązania dotyczące budowania zrównoważonej marki. To także doskonała okazja dla naszych partnerów, którym przyświecają podobne cele, aby wykorzystać możliwości jakie daje nasza silna pozycja rynkowa — stwierdził Guillaume Darrousez, CEO Yves Rocher.
Na rodzimym rynku Yves Rocher posiada sieć sprzedaży liczącą 660 sklepów, bazę 8 milionów klientów i stronę internetową, która generuje 50 milionów odwiedzin i przetwarza 1,5 miliona zamówień rocznie.
Wzmocnienie kanału online
Dzięki uruchomieniu platformy marketplace Yves Rocher zamierza wzmocnić swoją sprzedaż online, która obecnie stanowi 10 proc. całkowitych przychodów. Celem firmy jest podwojenie globalnej sprzedaży online w ciągu najbliższych trzech lat. Ponadto marka, która w ostatnich latach zmagała się z wyzwaniami z powodu pandemii Covid-19, spadku wydatków konsumentów i rosnącej konkurencji, planuje powielić ten model na swoich głównych rynkach zagranicznych, w szczególności w Azji i Stanach Zjednoczonych.
Yves Rocher, który według doniesień generuje roczny przychód w wysokości 1,2 miliarda euro, działa na ponad 90 rynkach, dystrybuując ponad 250 milionów produktów rocznie za pośrednictwem sieci ponad 2200 fizycznych punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie.
Marka koncentruje się również na zwiększaniu rentowności poprzez działania mające na celu obniżenie kosztów. Niedawno jej spółka macierzysta, Groupe Rocher, sprzedała zakład produkcji perfum w Ploërmel (Morbihan) amerykańskiej grupie Arcade Beauty w ramach swojej strategii optymalizacji kosztów.