Pochodząca z Malezji sieć handlowa MR DIY., oferująca artykuły gospodarstwa domowego, planuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku. Pierwsze sklepy marki mają powstać w listopadzie i grudniu br., m.in. w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu, Galerii Bronowice w Krakowie, Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim oraz Bielsku-Białej. – Władze spółki MR.DIY postrzegają Polskę jako stabilny i silny rynek z atrakcyjnymi możliwościami sprzedaży detalicznej – pisze w komentarzu dla Omnihannelnews.pl Magdalena Nazarewicz, Business Development Director w MR.DIY Poland.
Historia MR.DIY rozpoczęła się w lipcu 2005 roku od małego sklepu z narzędziami, otworzonego w Kuala Lumpur (Malezja). Dziś MR.DIY posiada ponad 4000 sklepów i jest jednym z największych na świecie detalistów w branży artykułów gospodarstwa domowego. Sklepy marki MR.DIY można znaleźć w takich krajach, jak: Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Filipiny, Kambodża, Indie, Hiszpania, Turcja, a teraz również Polska.
Przedstawiciel marki ogłosił, że do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów. Sklepy MR.DIY w kraju zaoferują szeroką gamę produktów w dziesięciu kategoriach, w tym produkty sezonowe dostosowane do lokalnych preferencji. Sklepy będą działać zarówno w galeriach, jak i parkach handlowych, a ich jasny, przytulny, inspirowany stylem skandynawskim wystrój, utrzymany w kolorach natury, zapewni komfortowe warunki zakupów. Średnia powierzchnia większości sklepów MR.DIY to 900 mkw.
Strategiczny krok w ekspansji MR DIY
– Wejście MR.DIY na polski rynek to strategiczny krok w globalnej ekspansji marki. Po Hiszpanii i Turcji, Polska staje się trzecim europejskim krajem funkcjonowania sieci, a trzynastym na świecie. Władze spółki MR.DIY postrzegają nas jako stabilny i silny rynek z atrakcyjnymi możliwościami sprzedaży detalicznej. Szczególnie zachęcająca jest dla nich rosnąca sprzedaż w sektorze „dom i ogród”, która stanowi solidną podstawę dla stałego i zrównoważonego rozwoju biznesu – podkreśla Magdalena Nazarewicz, Business Development Director w MR.DIY Poland.
– Rozpoczynając działalność na polskim rynku chcemy, aby sklepy MR.DIY były dla klientów niczym dobry sąsiad, który jest blisko, poratuje w potrzebie, doradzi i zainspiruje. Dobierając asortyment naszych sklepów, za punkt wyjścia bierzemy oczekiwania konsumentów, związane z codziennym funkcjonowaniem, prowadzeniem domu, drobnymi remontami, hobby. A ponieważ wiemy, jak cennym zasobem jest obecnie czas, sklepy MR.DIY umożliwią kompleksowe zakupy dla całej rodziny w jednym miejscu. Co ważne, będziemy stale rozwijać naszą ofertę, na bieżąco analizować zmieniające się oczekiwania, trendy. Wnioski z tych badań znajdą odzwierciedlenie na naszych półkach.
Koncept sklepu dostosowany do potrzeb klientów
– Jednym z kluczowych wyróżników sklepów MR.DIY będzie konkurencyjna cena produktów, zgodna z mottem marki: Zawsze Niskie Ceny. Mocną stroną naszych sklepów będzie także zróżnicowany i rozbudowany asortyment, nie tylko w kategoriach gospodarstwo domowe, majsterkowanie, artykuły elektryczne, ale też tych skierowanych głównie do dzieci i młodzieży: zabawki, artykuły biurowe i sportowe. Przykłady zagranicznych rynków, gdzie marka MR.DIY jest obecna od lat, jasno pokazują, że taki koncept zyskuje uznanie klientów, a zakupy w naszych sklepach mężczyźni robią tak samo często, jak kobiety.
– Oczywiście życzymy sobie, aby klienci w Polsce docenili nas również za komfort i wygodę samych zakupów. Wkładamy dużo pracy i wysiłku w znajdowanie najlepszych, dobrze skomunikowanych lokalizacji, które są blisko naszych klientów. Nasze pierwsze sklepy w Polsce zostaną zrealizowane według nowego konceptu MR.DIY, bazującego na prostocie i elegancji skandynawskiego wzornictwa. Da nam to możliwość atrakcyjnego wyeksponowania produktów, a klientom zapewni wygodną przestrzeń do zakupów – podsumowuje Magdalena Nazarewicz.
Magdalena Nazarewicz – ekspertka ds. nieruchomości komercyjnych, z wieloletnim doświadczeniem w ekspansji na rynki zagraniczne, rozwoju biznesu, a także budowaniu zespołów i zarządzaniu najmem. Przez ponad 10 lat była związana z Pepco, gdzie odpowiadała za wprowadzenie marek spółki (Pepco, Dealz) do 15 europejskich krajów, otwieranie średnio 600 nowych sklepów rocznie oraz zarządzanie najmem w 18 krajach. W firmie MR.DIY Poland zajmuje stanowisko Business Development Director.