Sieć Dino otworzyła od stycznia do końca września 2024 r. 167 nowych sklepów. Oznacza to, że na koniec września 2024 r. sieć liczyła 2572 sklepy, wobec 2340 marketów rok wcześniej.
Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1014,7 tys. mkw. wobec 921,4 tys. mkw. rok temu.
Sprzedaż w I półroczu
WI półroczu 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 13,9 mld zł i były o 15,1 proc. wyższe niż w I pół. 2023 r. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci wyniosły 696 mln zł. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I pół. 2024 r. poziom 6,4 proc. i wynikała zarówno ze wzrostu liczby klientów w sklepach Dino, jaki i ze wzrostu liczby produktów nabywanych podczas pojedynczych zakupów.
– Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów. Stanowi to dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec czerwca 2024 r. posiadało je 2289 sklepów, co stanowiło 91 proc. całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 91,8MW. Dino Polska uzyskała w I pół. 2024 r. 45,1 GWh energii ze słońca, o 33,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.
