JD Sports, brytyjska sieć sklepów z odzieżą i obuwiem sportowym, w I półroczu bieżącego roku finansowego osiągnęła wzrost sprzedaży organicznej na poziomie 6,4 proc. Wzrost LFL wyniósł w tym okresie 0,7 proc.
Przychody Grupy wzrosły o 5,2 proc. do 5,0 mld funtów brytyjskich i o 6,8 proc. licząc po stałym kursie walut. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 405,6 mln funtów.
– Ogłosiliśmy rekordowe wyniki półroczne z przychodami Grupy w wysokości 5,0 mld funtów i zyskiem przed opodatkowaniem i pozycjami korygującymi w wysokości 405,6 mln funtów. Rozwijamy się szybciej niż średnia dla naszego sektora i to pomimo niestabilnej sytuacji na świecie. To dowód na siłę naszej sieci, oraz efektywność modelu multibrandowego. Potrafimy dostosowywać się do szybko zmieniających się trendów branżowych na całym świecie. Jesteśmy skuteczni zarówno na rynku sklepów stacjonarnych, jak również w kanale online – komentuje wyniki Régis Schultz, dyrektor generalny JD Sports Fashion Plc.
Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży
W pierwszej połowie roku spółka otworzyła 85 nowych sklepów JD. Wraz z przejęciem Hibbett, oraz trwającą sprzedażą części nierentownych sklepów, oznacza to, że na koniec pierwszej połowy roku sieć liczyła łącznie ponad 4,5 tys. sklepów, co stanowi wzrost o 1189 od początku roku.
Sieć sklepów JD Sports została założona w 1981 roku w Wielkiej Brytanii, a obecnie istnieje w 38 krajach na całym świecie – począwszy od UK, przez Europę, aż po Azję. Na przełomie 2021 i 2022 roku marka JD Sports zadebiutował w Polsce otwarciem sklepu w poznańskiej galerii Posnania. Obecnie na terenie kraju działa ponad 10 salonów multibrandu w centrach handlowym. Oferta JD Sports jest dostępna również w sklepie internetowym.