Burger King działa na polskim rynku nieprzerwanie od 2007 roku. Obecnie sieć liczy 74 restauracje. To liczba ma się w najbliższych latach dynamicznie zwiększyć.
W 2022 roku master franczyzobiorcą Burger King została firma Rex Concepts, która odpowiada za markę nie tylko w Polsce, ale także w Czechach oraz Rumunii.
– Liczba naszych restauracji wzrosła od 20 restauracji przejętych w 2022 r. do 57 na koniec 2023 r. Do końca bieżącego roku planujemy osiągnąć liczbę 100 restauracji na wszystkich trzech rynkach. Aktualnie prowadzimy ich 77 – mówił podczas spotkania z mediami Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts, master franczyzobiorcy Burger King i Popeyes. – W ramach obydwóch marek i trzech rynków planujemy osiągnąć liczbę ok. 700 restauracji do 2031 roku – dodaje.
Rozwój marki Burger King
Rex Concepts koncentruje się na inwestycjach w nowoczesne technologie, rozbudowie sieci lokali oraz podnoszeniu standardów obsługi, co pozwala marce Burger King odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i umacniać swoją pozycję na lokalnym rynku.
Firma skupiła się na poprawie przejętego biznesu, odnotowując średni wzrost sprzedaży SSS 13 proc. rok do roku i poprawiając główne linie kosztowe, np. koszty sprzedaży o 3 punkty procentowe, pomimo przeciwności kosztowych spowodowanych inflacją cen żywności.
Założony w 1954 roku sieć Burger King jest obecnie drugą co do wielkości siecią fast food na świecie.