Zalando rozwija swoje rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji – asystenta Zalando i Trend Spottera. Podczas gdy Trend Spotter prezentuje najnowsze trendy z czterech nowych miast, w tym Warszawy, wersja beta asystenta Zalando jest teraz dostępna dla zalogowanych klientów w Polsce i na wszystkich 25 rynkach w lokalnych językach.
Obie inicjatywy są zgodne z celem Zalando, jakim jest oferowanie klientom jeszcze bardziej atrakcyjnych i inspirujących doświadczeń zakupowych na stronie internetowej i w aplikacji.
Asystent Zalando
Asystent Zalando, wspierany przez własne modele Zalando i rozbudowane modele językowe OpenAI, oferuje teraz spersonalizowane porady dotyczące mody również po polsku. Dzięki temu klienci mogą jeszcze bardziej intuicyjnie poruszać się po asortymencie Zalando i zadawać pytania takie jak: „W co powinienem się ubrać na 60. urodziny mojego ojca w Zakopanem w październiku?”. Asystent rozumie kontekst, taki jak m.in. lokalizacja, pogoda i okazja, i na tej podstawie wraca z odpowiednimi rekomendacjami.
– Wiemy, że nasi klienci oczekują od Zalando inspiracji i wsparcia. Wprowadzenie asystenta Zalando w Polsce jest dla nas ważnym krokiem w ułatwianiu klientom odkrywania mody, która pasuje do ich indywidualnego stylu i potrzeb – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE w Zalando. – Równocześnie dzięki dodaniu Warszawy do Trend Spottera możemy zaoferować naszym klientom jeszcze więcej lokalnych inspiracji, na tle najnowszych trendów z 10 europejskich stolic mody – dodaje.
Trend Spotter
Po udanym stracie projektu obejmującym 6 miast, do Trend Spottera, poza Warszawą, dołączają Amsterdam, Londyn i Zurych. Narzędzie to, oparte o dane Zalando, umożliwia klientom cotygodniowe odkrywanie nowych trendów i asortymentu popularnego lokalnie oraz w całej Europie. Każdy wyróżniony produkt zawiera opis z wyjaśnieniem, dlaczego został umieszczony w Trend Spotterze w danym tygodniu i czy jest związany z globalnym czy lokalnym trendem.
Oba te projekty są kolejnym krokiem w realizacji wizji Zalando, jaką jest budowa paneuropejskiego ekosystemu e-commerce dla mody i lifestyle’u. Zalando nadal koncentruje się na innowacjach i dalszym doskonaleniu, aby zapewniać klientom spersonalizowane i inspirujące doświadczenia zakupowe, które dodają pewności siebie w wyrażaniu własnego stylu i pozwalają czerpać radość z modowych wyborów.