Sprzedaż netto grupy H&M w trzecim kwartale bieżącego roku finansowego wyniosła 59 011 mln koron szwedzkich (SEK).To mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W walutach lokalnych sprzedaż netto była na takim samym poziomie jak rok temu. Jak przyznaje prezes H&M, tegoroczna marża operacyjna będzie na poziomie poniżej 10 proc.
– Pomimo trudnego początku, kończymy trzeci kwartał ze sprzedażą na poziomie zeszłorocznym wyników, licząc w walutach lokalnych. Dobrze kontrolujemy koszty. Wzmacniamy siłę marki H&M inwestując w produkty, doświadczenie zakupowe i marketing. To już przynosi rezultaty i przyczyni się do wzrostu sprzedaży i rentowności w przyszłości – komentuje Daniel Ervér, CEO Grupy H&M. – Na chwilę obecną szacujemy, że tegoroczna marża operacyjna wyniesie poniżej 10 procent – dodaje.
Najnowsze wyniki H&M
W III kwartale 2024 roku Grupa H&M wypracowała sprzedaż netto na poziomie 59 011 mln koron szwedzkich. W tym czasie jej koszty sprzedaży i administracji wzrosły o 1 proc. do 26 602 mln SEK. Zysk operacyjny wyniósł 3507 mln SEK.
Sprzedaż netto grupy H&M w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku obrotowego wyniosła 172 285 mln SEK – to również wynik gorszy niż rok wcześniej (173 385). W walutach lokalnych sprzedaż netto pozostała na tym samym poziomie w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zysk brutto wzrósł do 91 357 mln SEK (z 87 239). Odpowiada to marży brutto w wysokości 53,0 procent (rok wcześniej było to 50,3). Zysk operacyjny wzrósł do 12 682 mln SEK (10 205), co odpowiada marży operacyjnej w wysokości 7,4 procent (5,9).