Obroty sieci JYSK wzrosły o 7,6 procent, osiągając 41,4 miliarda DKK (5,6 miliarda euro) w roku finansowym 2023/24. W tym samym czasie liczba nowych klientów przyciągniętych świetną skandynawską ofertą wzrosła do 11,9 miliona.
Pomimo utrzymującej się niepewności i niepokoju na rynku w roku finansowym 2023/24 (FY24), JYSK zainwestował w obniżenie i tak już konkurencyjnych cen, ponad połowy swoich najpopularniejszych produktów, a także dodał jeszcze więcej pozycji z asortymentu do grupy: „ZAWSZE NISKA CENA”. Powyższe działania spowodowały wzrost liczby sprzedanych jednostek o 11%.
JYSK ustanowił także nowy rekord liczby klientów: w ponad 3400 sklepach JYSK w 48 krajach zakupy zrobiło 11,9 mln nowych klientów więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.
– Chciałbym podziękować naszym pracownikom za ich ciężką pracę i zaangażowanie, a przede wszystkim za ich świetne nastawienie wobec klienta. Rok finansowy rozpoczął się trudnym okresem z niską sprzedażą, ale dzięki skupieniu się na konkurencyjnych cenach i jakości produktów udało nam się ustanowić kolejny rekord obrotów JYSK. Znacznie zwiększyliśmy również liczbę klientów w naszych sklepach we wszystkich krajach i online, jednocześnie nadal zdobywając udziały w rynku — mówi Rami Jensen, prezes i dyrektor generalny JYSK.
Nowe sklepy i nowy kraj
W minionym roku finansowym (2023-24) JYSK kontynuował swoją ekspansję i ogłosił plany otwarcia swoich pierwszych sklepów w Maroku wiosną 2025 roku. JYSK otworzył także 137 nowych sklepów, a ponadto JYSK zainwestował w 489 działań sklepowych, co obejmowało relokacje i powiększenie istniejących sklepów oraz aktualizacje najnowszej koncepcji sklepu do konceptu 3.0.
Ponadto JYSK w Niemczech, naszym największym rynku, podwoił liczbę nowych klientów i odnotował wzrost obrotów, pomimo zamknięcia 21 sklepów w ramach finalizacji projektu One JYSK, który łączy JYSK Nordic i Dänisches Bettenlager w jeden JYSK. Zamknięte sklepy były albo zbyt małe do ich przebudowy w ramach popularnego konceptu 3.0, albo w pobliżu znajdował się inny sklep JYSK w formacie 3.0.
– Często to mówimy i nadal jest to prawdą: ekspansja jest integralną częścią naszego DNA, mimo że zamknęliśmy wiele sklepów w ramach finalizacji projektu One JYSK. Chcemy mieć pewność, że nadal będziemy rentowni, rozwijając się zarówno poza Europą, jak i w krajach, w których jesteśmy w Europie obecni, aby osiągnąć nasz główny cel posiadania 5000 sklepów z doskonałą skandynawską ofertą. Jestem bardzo zadowolony, że ogólna liczba sklepów JYSK i klientów nadal rośnie każdego roku” – mówi Rami Jensen.
Inwestycje w centra dystrybucji
Wchodząc naprzeciw rosnącej liczbie klientów i sklepów, JYSK inwestuje w dwa nowe, najnowocześniejsze centra dystrybucji. Budowa pierwszego z nich w Lelystad w Holandii rozpoczęła się latem i będzie certyfikowana zgodnie z międzynarodowym standardem zrównoważonego rozwoju LEED. Centrum zajmuje powierzchnię 147 000 metrów kwadratowych i ma dwie hale wysokiego składowania z miejscem na 166 000 palet. Centrum mieści się w Lelystad, aby skrócić odległość dojazdu do sklepów w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Drugie nowoczesne centrum dystrybucji zostanie zbudowane w Almenara w południowej Hiszpanii i zastąpi obecne w pobliżu Walencji. Nowe centrum dystrybucji będzie bardzo podobne do tego w Holandii i będzie obsługiwać ponad 150 sklepów w Hiszpanii, Portugalii oraz w Maroku.
– Dzięki dwóm nowym centrom dystrybucji będziemy mogli jeszcze bardziej wzmocnić naszą globalną strukturę logistyczną, dzięki czemu będziemy mogli nadal oferować świetne oferty naszej rosnącej liczbie klientów, także w przypadku ekspansji na kolejne kraje — mówi Rami Jensen.
JYSK opublikuje sprawozdanie roczne w czwartek 28 listopada, obejmujące rozwój zysków za rok finansowy 2023/24.