Operator rozbuduje łódzkie centrum logistyczne, będące jego superhubem w Polsce. Tym samym zwiększy się rola Łodzi jako kluczowego węzła logistycznego dla transportu drogowego, przez który będą przechodziły przesyłki do odbiorców z całej Europy. W ramach inwestycji powstanie także nowoczesny magazyn multikliencki wyposażony w najnowsze prośrodowiskowe technologie.
W ubiegłym roku DSV – Global Transport and Logistics ogłosiło wieloletni program inwestycji na terenie Polski. Plan zakłada realizację szeregu projektów, które mają na celu nie tylko zwiększenie stabilności krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw, ale również wzmocnienie Polski jako kluczowego elementu europejskiej architektury logistycznej.
Superhub w Łodzi
Kolejnym projektem, który zostanie zrealizowany przez DSV będzie nowe centrum logistyczne na terenie aglomeracji łódzkiej.
– Łódź została wybrana jako lokalizacja tzw. superhubu dla transportów drobnicowych, co oznacza, że będzie ona stanowić punkt przeładunkowy znacznego wolumenu drobnicowego, zarówno importowego, jak i eksportowego. Niezwykle istotne było dla nas dopasowanie standardu obiektu do założeń związanych z rozwojem produktu drobnicowego poprzez zwiększenie powierzchni i liczby docków przeładunkowych – mówi Aristoteleis Liadis, Director, Road International BENELUKI, FEP&EAST. – Przyjęte rozwiązania pozwolą na sprawniejsze prowadzenie operacji przeładunkowych, poprawiając jednocześnie warunki wykonywania zadań przez pracowników.
Centrum logistyczne DSV w Łodzi będzie miało łączną powierzchnię ponad 26 tys. mkw., i będzie łączyło 3 funkcje: biurową (1.956 mkw.), klasycznego magazynu multiklienckiego (23.707 mkw.) oraz terminala przeładunkowego (5.679 mkw.). Część przeładunkowa zostanie wyposażona w 32 doki dla pojazdów ciężarowych, w tym w dodatkową bramę na poziomie +0.
– Zgodnie z naszymi szacunkami, dzięki tak dużym rozmiarom części magazynowej, będziemy mogli obsłużyć nawet o 40 proc. więcej przesyłek międzynarodowych i krajowych, niż ma to miejsce dziś. Spodziewamy się, że dzięki znakomitej lokalizacji Łodzi na mapie Polski, świetnym połączeniom drogowym z najważniejszymi miastami w kraju oraz szlakami międzynarodowymi nowy obiekt multibrandowy doskonale wpisze się w potrzeby rynku przewozowego – opowiada Aristoteleis Liadis. – Nowy magazyn, w którym wykorzystamy najnowsze technologie, zaoferuje przyszłym klientom wyjątkową jakość i standard realizacji usług magazynowych.
Najnowsze technologie
W myśl strategii DSV, wszystkie budowane przez operatora obiekty muszą wykorzystywać najnowsze technologie, które pomogą w realizacji celów zrównoważonego rozwoju spółki. Wśród nich znajduje się m. in. redukcja emisji do poziomu zero netto do 2050 roku. Dlatego już w fazie projektowania centrum logistycznego w Łodzi efektywne wykorzystanie najnowszych prośrodowiskowych rozwiązań było jednym z priorytetów, jakie zostały wyznaczone architektom. Dzięki temu, po ukończeniu budowy, nowy obiekt będzie spełniał wysokie standardy ekologiczne. W ramach inwestycji zostaną zainstalowane panele fotowoltaiczne o szacowanej łącznej mocy 2 MWp, co sprawi, że budynek będzie zeroemisyjny. Wewnątrz inwestycji zostaną zamontowane światła LED, które będą zarządzane przez dedykowany system IT. Zrównoważony rozwój to jednak nie tylko kwestie środowiskowe, ale i dbałość o dobrostan pracowników. Z myślą o ich potrzebach powstanie chill-out room, duża, komfortowa i przeszklona kantyna, miejsce do ładowania rowerów elektrycznych oraz wiata ze strefą wypoczynkową.
DSV zakłada, że prace budowlane rozpoczną się już w styczniu 2025 roku, a spodziewany termin rozpoczęcia operacji logistycznych to czwarty kwartał 2025 roku.