Spółka holdingowa Mex Polska spodziewa się osiągnięcia ponad 49 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na koniec I półrocza, co oznacza wzrost o ponad 10 proc. w ujęciu rocznym. Zysk operacyjny (EBIT) ma pozostać na stabilnym poziomie, wynoszącym niemal 2,5 mln zł. Zysk netto Grupy wynieść ma ok 1,3 mln zł, jednak na jego wysokość w dużej mierze negatywny wpływ miało zastosowanie MSSF16. Bez uwzględnienia tego czynnika zysk netto wyniósłby 1,9 mln zł i wzrósłby w stosunku do 2023 roku o ponad 22 proc.
Niedawno spółka otworzyła trzy nowe lokale w Pasażu Bielaka w Krakowie, a to nie koniec rozbudowy portfolio na ten rok. Do końca br. planowane jest uruchomienie co najmniej 3 nowych lokali własnych, m.in. w Krakowie i Katowicach. W związku z ambitnymi założeniami, Zarząd pracuje nad aktualizacją planów rozwoju, których szczegóły mają zostać przedstawione wkrótce.
Czas ekspansji
– Pierwsza połowa roku była dla nas bardzo intensywna i pełna rozwoju, co przełożyło się na wzrost przychodów oraz stabilizację zysków operacyjnych. Mimo negatywnego wpływu nowych dużych umów najmu i MSSF16, nasze wyniki finansowe potwierdzają, że Grupa cały czas zarabia i rozwija się zgodnie z planem. Po oczyszczeniu z MSSF 16 zysk netto i EBIT w rzeczywistości wzrosłyby mniej więcej o solidne 20 procent. Naszym celem jest utrzymanie tego tempa, obecnie pracujemy nad aktualizacją kluczowych zalożeń planów rozwoju, których szczegóły przedstawimy naszym Akcjonariuszom już wkrótce – informuje Dariusz Kowalik, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Mex Polska SA.
Mex Polska konsekwentnie rozwija swój biznes, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych konceptów gastronomicznych. Najnowszym brandem Grupy jest meksykański street food Spoko Taco, którego pierwszy lokal zostal usytuowany w kultowym Pasażu Bielaka.
To nie koniec otwarć na ten rok. Do końca br. planowane jest otwarcie co najmniej 3 nowych lokali własnych: dwóch w Katowicach oraz jeszcze jednego w Krakowie – we wspomnianym Pasażu Bielaka. Grupa posiada w tej lokalizacji już łącznie 3 lokale w ramach 3 różnych konceptów i nie obawia się kanibalizacji popytu, bazując na potencjale prestiżowej lokalizacji oraz znanym profilu konsumenta.
Ostateczne wyniki finansowe Grupy za I półrocze 2024 r. zostaną opublikowane 25 września. Z tej okazji planowane jest spotkanie wynikowe. – Już teraz serdecznie zapraszam na konferencję powynikową którą planujemy na 26 września, dokładną godzinę i miejsce spotkania ogłosimy na naszych kanałach social media. Podczas konferencji powinniśmy móc już omówić także nasze założenia związne z aktualizacją planów rozwojowych, nad którymi obecnie pracujemy. – mówi Paweł Kowalewski.