Zalando zaprezentowało nową strategię pozycjonowania i zaktualizowaną tożsamość marki poprzez kampanię “W co mam się ubrać?” na jesień-zimę 2024. Strategia ta to istotny krok w kierunku realizacji wizji Zalando, której celem jest stworzenie wiodącego, paneuropejskiego ekosystemu e-commerce dla mody i lifestyle’u. Będzie ona też podstawą do tworzenia przyszłych kampanii.
Nowe pozycjonowanie Zalando koncentruje się na wzmacnianiu pewności siebie klientów w wyrażaniu własnego stylu. Kierunek ten zapewnia jednolite ramy dla tworzenia angażujących i inspirujących doświadczeń zakupowych dla całości oferty Zalando. Nowa strategia została oparta na szerokich badaniach, które podkreśliły najważniejsze kwestie dla klientów Zalando: wysoka jakość ubrań i marek, poczucie wspólnoty, podążanie za trendami oraz dostęp do inspirujących treści. W odpowiedzi na te oczekiwania Zalando zobowiązuje się do tworzenia ekscytujących, przyjaznych i wyrazistych doświadczeń, które celebrują różnorodność klientów platformy w Europie.
Zalando stawia na wartości
Odświeżona identyfikacja wizualna, zaprezentowana w kampanii na sezon jesień-zima 2024, obejmuje intensywniejszą paletę pomarańczowych barw, odświeżony logotyp, dynamiczne animacje brandowe oraz specjalnie zaprojektowaną czcionkę Zalando, która została stworzona z myślą o lepszej czytelności i dostępności. Nowe elementy wizualne będą stopniowo wdrażane na wszystkich punktach kontaktu z marką w nadchodzących miesiącach.
Zmiany, które dziś prezentujemy, wykraczają poza zwykłą aktualizację wizualną. Opierając się na silnej wartości marki i rozpoznawalności, którą Zalando wypracowało przez lata, rozwijamy naszą markę, aby odgrywała większą rolę w życiu naszych klientów – mówi Anne Pascual, Senior Vice President Design, Marketing and Content w Zalando – Ta ewolucja koncentruje się na pewności stylu i redefiniowaniu sposobu, w jaki nasi klienci łączą się z modą i stylem życia. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zaprezentowania tej ewolucji w naszej nowej kampanii, która stanowi pierwszy krok w przedstawieniu nowego pozycjonowania naszej marki oraz odświeżonej jej tożsamości.
Kampania „W co mam się ubrać?” adresuje uniwersalny, codzienny dylemat, który dotyczy wszystkich ludzi, bez względu na ich wiek, miejsce zamieszkania, płeć czy pochodzenie – wyboru ubioru. Występuje m.in. aktor Willem Dafoe, modelka i aktorka Brigitte Nielsen, model i aktor Luka Sabbat oraz twórczyni internetowa i modelka Sabrina Bahsoon, znana jako #TubeGirl. Dobór obsady podkreśla inkluzywność i zróżnicowane potrzeby klientów Zalando. Poprzez tę kampanię Zalando chce pokazać, w jaki sposób upraszcza decyzje modowe i inspiruje do odnalezienia pewności siebie w stylu, poprzez oferowanie szerokiego asortymentu, inspirujących treści i doskonałych doświadczeń zakupowych. Kampania prezentuje szeroką gamę jakościowego asortymentu, zapewniając inspirację dostosowaną do każdej modowej decyzji.
Kampania prowadzona jest w internecie, mediach społecznościowych i cyfrowych lokalizacjach out-of-home od 8 wrześni.