Do 600 km na jednym ładowaniu. Taki dystans będzie w stanie pokonać nowa generacja elektrycznych modeli Volvo. Większy zasięg oznacza przełom w transporcie dalekobieżnym z zerową emisją spalin.
W przyszłym roku Volvo wprowadzi na rynek nową wersję FH Electric o dużym zasięgu, która będzie w stanie osiągnąć do 600 km na jednym ładowaniu. Umożliwi to firmom transportowym eksploatację ciężarówek elektrycznych na trasach międzyregionalnych i dalekobieżnych oraz przejechanie całego dnia roboczego bez konieczności ładowania. Nowe Volvo FH Electric trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku.
– Nasz nowy flagowy elektryczny ciągnik będzie doskonałym uzupełnieniem całej gamy modeli elektrycznych i umożliwi transport z zerową emisją spalin również na dłuższe dystanse. Będzie to świetne rozwiązanie dla firm transportowych, które realizują duże roczne przebiegi i są mocno zaangażowane w redukcję emisji CO2 – mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.
Pięć lat elektrycznego przywództwa
Czynnikiem umożliwiającym zasięg 600km jest nowa technologia układu napędowego Volvo, e-axle, która tworzy przestrzeń na znacznie większą pojemność akumulatora na pokładzie. Bardziej wydajne akumulatory, jeszcze bardziej ulepszony system zarządzania akumulatorami i ogólna wydajność układu napędowego również przyczyniają się do zwiększenia zasięgu.
Volvo Trucks jest światowym liderem w dziedzinie średnich i ciężkich elektrycznych pojazdów ciężarowych oferując osiem modeli akumulatorowych. Szeroka gama produktów umożliwia elektryfikację dystrybucji miejskiej i regionalnej, budownictwa, gospodarki odpadami, a wkrótce także transportu dalekobieżnego. Volvo dostarczyło dotychczas ponad 3800 elektrycznych ciężarówek klientom w 46 krajach na całym świecie.
Korzyści nie tylko dla środowiska
– Sektor transportu odpowiada za siedem procent globalnej emisji dwutlenku węgla. Akumulatorowe pojazdy ciężarowe są ważnymi narzędziami do redukcji śladu klimatycznego. Oprócz ważnych korzyści dla środowiska, jakie przynoszą, oferują one kierowcom ciężarówek o wiele lepsze środowisko pracy, przy znacznie niższym poziomie hałasu i wibracji – mówi Roger Alm.
Volvo Trucks napędza transformację w kierunku transportu bez paliw kopalnych, aby osiągnąć swój cel zerowej emisji netto do 2040 r., korzystając ze strategii technologii trójścieżkowej.