Na koniec 2023 roku wartość sprzedaży w kanale e-commerce po raz pierwszy przekroczyła 1 mld euro, co stanowiło 33 proc. całkowitych przychodów grupy. Jak podkreślają przedstawiciele Mango jest to jeden z najwyższych wskaźników penetracji online wśród europejskich marek z branży modowej.
Hiszpańska marka Mango jest jednym z pionierów sprzedaży e-commerce wśród firm modowych. Pierwsza strona internetowa tej marki została uruchomiona w 1996 roku, a sklep online ruszył w 2000 roku.
Mango kontynuuje rozwój działalności online wchodząc na 12 nowych rynków, w tym do Angoli, Belize, Brunei, Gwinei Równikowej, Gabonu, Gambii, Hondurasu, Laosu, Mongolii, Nowej Zelandii, Papui Nowej Gwinei i Togo. Dzięki temu firma obecna jest już na ponad 120 rynkach na całym świecie.
Strategiczny Plan 4E na lata 2024-26
Strategia 4E (Elevate, Expand, Earn, Empower) oznacza podnoszenie standardów, rozwijanie się, zarabianie i wzmacnianie pozycji na międzynarodowych rynkach. W ramach nowej strategii ma powstać m.in. 500 nowych sklepów, a obroty mają przekroczyć w 2026 roku 4 miliardy euro.
Zgodnie z założeniami strategii 4E Mango zwiększy swoją obecność na rynkach takich jak Hiszpania, Francja, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania, Polska, Indie, Kanada i USA. Stany Zjednoczone już stały się już jednym z głównych krajów Mango pod względem obrotów. Prognozuje się jednak, że to rynek o dużym potencjale wzrostu i docelowo staną się jednym z TOP3 regionów pod względem obrotów.