Marka Guess zanotowała wzrost sprzedaży w ostatnim kwartale o 10 proc. Wyniosła ona ponad 732 mln dolarów.
Amerykańska marka poinformowała, że sprzedaż na rynkach europejskich wzrosła o 5 proc., a na rodzimym rynku o 8 proc. W obu przypadkach to lepsze wyniki od średniej rynkowej. Jedynie na rynku azjatyckim Guess zanotował spadek sprzedaży o 8 proc.
Guess szacuje wzrosty na koniec roku
Pomimo wzrostu sprzedaży w ostatnim kwartale Guess odnotował stratę netto w wysokości 10,6 mln dolarów. W analogicznym okresie roku ubiegłego firma odnotowała zysku netto w wysokości 39 mln dolarów. Jak podkreślają przedstawiciele Guess, wpływ na ten wynik miały znaczne inwestycje w działania marketingowe, które miały wesprzeć międzynarodową ekspansję marek wchodzących w skład Grupy: Guess, Geuss Jeans oraz Rag & Bone.
Spółka przewiduje, że na koniec roku przychody wzrosną o 9,5-11 proc. Amerykańska marka nadal zamierza inwestować w marketing, nowe lokalizacje oraz niezbędną infrastrukturę. Firma zamierza kontynuować proces dywersyfikacji wprowadzając do sprzedaży nowe marki.