Litewska sieć Candy POP wprowadziła ofertę franczyzową i zaprosiła aktywnych inwestorów do dołączenia do szybko rozwijającej się międzynarodowej sieci handlowej. Pierwszy sklep Candy POP działający na zasadzie franczyzy został już otwarty w Nidzie w Litwie. Założyciele mają jednak ambitne plany – ich celem jest eksport franczyzy za granicę, a pierwszym celem jest Polska.
Pierwszy test polskiego rynku, Candy POP przeprowadziło w 2022 roku, uruchamiając swoją platformę e-commerce, a następnie otwierając pierwszy sklep stacjonarny w lipcu 2023 roku. Od tego czasu powstały kolejne trzy sklepy w Polsce, a we wrześniu ma otworzyć się piąty – tym razem w Poznaniu. Pierwszy sklep Candy POP otwarto w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie, po którym pojawiły się sklepy również w Westfield Arkadia, Westfield Mokotów oraz w imponującej Manufakturze w Łodzi.
– Osiągnęliśmy etap dojrzałości biznesowej, w którym możemy przyspieszyć wzrost dzięki nowemu modelowi ekspansji. Po otwarciu 32 sklepów w ciągu 8 lat dopracowaliśmy najbardziej efektywne kryteria operacyjne: wielkość sklepu, pojemność magazynową i wymagania kadrowe. Oferujemy inwestorom model finansowy, którego sami używamy, optymalizując koszty i zapewniając szybki zwrot z inwestycji. Naszym celem jest, aby inwestorzy mieli ochotę otworzyć więcej niż jeden sklep – mówi Dovydas Juškys, współzałożyciel i CEO Candy POP Group.
Strategia ekspansji
Według Dovydasa Juškysa, Candy POP szuka zmotywowanych i pełnych pasji przedsiębiorców z całej Polski, którzy poszukują solidnej i ciekawej inwestycji. „Nie ograniczamy się do dużych miast – nasze doświadczenie pokazuje, że nasz biznes może również rozwijać się w mniejszych miejscowościach”, mówi Dovydas Juškys.
– Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi nabywcami franczyzy na otwarcia w tym roku i przygotowujemy plany na przyszły rok. Nasza strategia ekspansji opiera się na obecnej sieci dystrybucji i jej efektywności, ale jesteśmy również otwarci na inicjatywy inwestorów – nikt nie zna rynku swojego miasta lepiej niż mieszkańcy – wyjaśnia Dovydas Juškys.
Unikalny koncept
Candy POP oferuje nabywcom franczyzy możliwość dołączenia do stale rosnącego, dochodowego biznesu z możliwościami międzynarodowej ekspansji, cennym know-how i wsparciem na każdym etapie – od wyboru odpowiedniej lokalizacji sklepu i jego uruchomienia, po wybór asortymentu, dostawy produktów i wsparcie w codziennej działalności. Właściciel franczyzy musi tylko zainwestować i zarządzać.
– Inwestorzy będą odpowiedzialni za otworzenie i prowadzenie swojego sklepu. Nie będą musieli martwić się o dostawy produktów, magazynowanie, transport i przeróżne procesy techniczne na każdym etapie – my się tym zajmujemy – mówi Dovydas Juškys. – Chociaż rynek polski jest rzeczywiście konkurencyjny, nasze unikalne oferty wyróżniają nas, dając doskonałą okazję do zakotwiczenia się jako wiodąca marka w Polsce, tak jak z powodzeniem zrobiliśmy to w krajach bałtyckich – dodaje.
Candy POP jest wiodącą wyspecjalizowaną siecią detaliczną w krajach bałtyckich. Firma aktywnie rozwija swoją działalność hurtową i e-commerce. Obrót grupy w 2023 roku wyniósł 17,4 mln EUR. Asortyment firmy obejmuje starannie wyselekcjonowane słodycze, przekąski i napoje, z których większość pochodzi z USA, Azji i innych egzotycznych miejsc, pożądanych przez klientów z regionu Morza Bałtyckiego. Obecnie Candy POP posiada sieć 32 sklepów, w tym 15 w Litwie, 6 w Łotwie, 6 w Estonii i 5 w Polsce.