IKEA planuje uruchomić platformę marketplace, na której klienci będą mogli sprzedawać swoje używane meble tej marki innym konsumentom. W ten sposób szwedzki gigant chce zwiększyć przychody z kanału online. Pilotaż ruszył już w Hiszpanii i Norwegii.
Marketplace stworzony przez szwedzką firmę ma się nazywać IKEA Preowed. Platforma będzie działała na zasadzie C2C, co oznacza, że klienci sprzedają swoje używane produkty bezpośrednio innym klientom. Klienci mogą wystawić produkt do sprzedaży z własną ceną i zdjęciami. Dzięki sztucznej inteligencji platforma dodaje zdjęcia reklamowe i prawidłowe wymiary produktu, a także instrukcje dotyczące montażu i użytkowania.
Testy potrwają do grudnia
Platforma umożliwi sprzedaż produktów, ale nie będzie oferowała usług logistycznych. Kupujący będą musieli samodzielnie odebrać produkt pod adresem wskazanym przez sprzedających. Sprzedawcy otrzymają albo pieniądze, albo kupon IKEA z 15 -procentowym zniżką. Na razie umieszczanie produktów na platformie jest bezpłatna. W przyszłości IKEA może pobierać za to opłatę.
Pilotaż usługi IKEA Preowed rozpoczął się tego lata w Oslo i Madrycie. Ma potrwać do grudnia. Wówczas władze firmy zdecydują o kolejnych krokach.