25 sierpnia 2024 r. w należącym do NEPI Rockcastle Centrum Handlowym Forum Gdańsk, rozpoczęła się pierwsza ogólnopolska edycja turniejów E-SPORT Gaming Kings Tournaments powered by Orange. – Centra handlowe to już nie tylko miejsce robienia zakupów, ale miejsce spotkań towarzyskich, budowania relacji, spędzania wolnego czasu. To przestrzenie społeczne, w których klienci poszukują rozrywki i angażujących wydarzeń. W odpowiedzi na te potrzeby organizujemy w naszych centrach mistrzostwa w popularnej grze Counter-Strike – mówi Katarzyna Kasprzak, Regional Cluster Coordinator NEPI Rockcastle.
E-SPORT Gaming Kings Tournaments powered by Orange to cykl 14 turniejów eliminacyjnych łączących ze sobą współzawodnictwo w grze komputerowej Counter-Strike 2, setki graczy, doborowych gości, w tym znanych influencerów i różne strefy gamingowe. Na przestrzeni najbliższych kliku miesięcy turnieje eliminacyjne odbywać się będą w 12 polskich miastach. Wielki finał zaplanowano na 16 listopada br. w Centrum Handlowym Bonarka w Krakowie. W rozgrywkach będzie rywalizowało ponad 2000 graczy z całego kraju. To jedyne takie wydarzenie w Polsce!
Gamerzy stanową ponad połowę mieszkańców naszego kraju
Gry komputerowe strategiczne, taktyczne, logiczne czy edukacyjne to cała gama segmentu rozrywki angażująca w Polsce już niemal 20 milionów osób! Z raportu „Różne twarze polskiego gracza”1 wynika, że Polacy to gamerzy, stanowiący ponad połowę mieszkańców naszego kraju. Gracze różnią się wiekiem, wykształceniem, płcią a także podejściem do gier, od profesjonalnych zawodników e-sportu, zapalonych graczy po tzw. “niedzielnych” użytkowników gier. Ponad 80% graczy z Polski zamyka się w przedziale wiekowym 18–44 lata. Największą grupę graczy stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat (29,8%). Młodsi pasjonaci elektronicznej rozrywki (18–24 lata), to blisko 27% badanych. Najczęściej wybierane są gry logiczne (43% grających), łamigłówki (39%) oraz karciane (35%), przy czym wszystkie te kategorie są znacznie bardziej popularne wśród kobiet. Mężczyźni częściej wybierają gry akcji i tzw. „strzelanki”, a także strategiczne, wyścigowe oraz sportowe2. Gry komputerowe to część życia, ale i kierunek, w którym młode osoby mogą szukać ścieżek rozwoju i kariery zgodnych ze swoją pasją.
– Centra handlowe to już nie tylko miejsce robienia zakupów, ale miejsce spotkań towarzyskich, budowania relacji, spędzania wolnego czasu. To przestrzenie społeczne, w których klienci poszukują rozrywki i angażujących wydarzeń. W odpowiedzi na te potrzeby organizujemy w naszych centrach mistrzostwa w popularnej grze Counter-Strike, która łączy miliony osób z całego świata. Będzie to wyjątkowe doświadczenie związane z grami komputerowymi i e-sportem. Okazja do wzięcia udziału w emocjonujących rozgrywkach i spotkaniach z innymi pasjonatami. Jednocześnie poprzez to wydarzenie chcemy zwrócić uwagę na fakt, że gaming na stałe wpisał się już w kanon rozrywki będąc hobby, które warto wspierać i rozwijać, a spotkania offline są świetnym sposobem do nawiązywaniu nowych znajomości oraz integrowaniu się z rówieśnikami – Katarzyna Kasprzak, Regional Cluster Coordinator NEPI Rockcastle.
Zalety, a nie tylko wady
Gry komputerowe dla młodszych pokoleń stały się narzędziem komunikacji z rówieśnikami, ale i rozwoju osobistego. Chociaż są popularną formą rozrywki, mogę uczyć budowania relacji czy wspierać strategiczne myślenie. Wiele współczesnych gier daje też możliwość nauki języków obcych, rozwijania umiejętności współpracy czy wreszcie eksperymentowania, co prowadzi do nauki cennych w prawdziwym życiu umiejętności. Ukierunkowane korzystanie z czasu spędzanego przy komputerze może być zatem cennym przygotowaniem do życia.
Road Show w 12 polskich miastach
Wydarzenie skierowane jest nie tylko do doświadczonych zawodników, ale do wszystkich zainteresowanych światem gier komputerowych. Głównym elementem ESGK powered by Orange będzie ogólnopolski turniej Counter-Strike 2 składający się z 2 etapów. I etap to turnieje eliminacyjne w 14 lokalizacjach, w których TOP 3 graczy zdobędzie nagrody finansowe i rzeczowe, a zwycięzca otrzyma bilet do Wielkiego Finału. Będziemy szukać najlepszego gracza, którego wyłonimy z ponad 2000 zawodników. II etap – Wielki Finał zostanie rozegrany pomiędzy 14 najlepszymi graczami z całej Polski. Łączna pula nagród w turniejach wynosi ponad 40 000 zł.
– Turniej gamingowy jest swoistą forpocztą nowego podejścia do zupełnie nowej grupowej strategii marketingowej, nad którą obecnie pracujemy w NEPI Rockcastle. Strategia ta będzie się silnie koncentrować na Generacji Z i jej potrzebach, odchodzimy od klasycznego modelu, który opierał się w pierwszej kolejności na ofercie centrum handlowego co determinowało dalsze działania marketingowe. Nowe podejście daje nam również możliwość wykorzystania olbrzymiego potencjału naszych 49 centrów handlowych w regionie CEE. Wybór generacji Z nie jest przypadkowy. To grupa klientów, w najbliższych latach będzie silnie wpływać na kształt rynków konsumenckich a jednocześnie wymaga od nas zmiany myślenia w podejściu do komunikacji – podkreśla Dominik Piwek, Group Corporate Marketing Manager NEPI Rockcastle.
Kolejne turnieje eliminacyjne odbędą się: 30 sierpnia w Aura Centrum w Olsztynie, 31 sierpnia w Galerii Warmińskiej również w Olsztynie, 7 września w Alfa Centrum w Białymstoku, 14 września w Galerii Wołomin w Wołominie, 21 września w Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, 28 września w Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim, 5 października w Galerii Copernicus w Toruniu, 12 października w Focus Mall Zielona Góra, 18 października w Solaris Center w Opolu, 19 października w CH Karolinka w Opolu, 26 października w CH Platan w Zabrzu i 9 listopada w CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej. Wielki Finał E-SPORT Gaming Kings Tournaments powered by Orange, w którym spotka się 14 najlepszych graczy z całej Polski, zaplanowano na 16 listopada w CH Bonarka w Krakowie.
Zagraj z najlepszymi
Swój udział w turniejach zapowiedziała czołówka polskich graczy w Counter-Strike 2, m.in. Grzegorz „Szpero” Dziamałek, profesjonalny gracz i obecny kapitan drużyny Rebels Gaming; Angelika „Angelka” Kozłowska, członkini drużyny NAVI Javelins oraz Paweł „Innocent” Mocek grający w drużynie Rebels Gaming. Organizatorzy rozgrywek są w trakcie potwierdzenia kolejnych gamerów, ich udział w wydarzeniu zostanie ogłoszony już wkrótce.
Poza turniejem Counter-Strike 2 i możliwością spotkania i zmierzenia się z influencerami, na uczestników czekać będą specjalne strefy: Retro Gaming (gry lat 80. i 90. na klasycznych konsolach), Strefa Konsol (nowoczesne konsole) oraz VR Zone (wirtualna rzeczywistość).
Partnerem tytularnym wydarzenia jest Orange Polska. Sponsorami stref są: Actina, Huzaro, G2A, Iiyama, Tracer. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Gram.pl. Szczegółowy plan rozgrywek oraz formularz rejestracyjny do turniejów znaleźć można na stronie https://gamingkings.pl.
[1] Raport „Różne twarze polskiego gracza”, SW Research, sierpień 2023 r.
[2] Raport Inquiry: E-sport i gaming 2024, marzec 2024 r.