W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego Grupa Douglas zwiększyła sprzedaż netto o 7,3 proc. Wyniosła ona 977,1 mln euro.
Sprzedaż w punktach stacjonarnych wzrosła o 7,2 proc. (+6,3 proc. w ujęciu like for like), a sprzedaż e-commerce o 7,5 proc. rok do roku ( +9,8 proc. like for like).
Od kwietnia do czerwca 2024 r. Grupa osiągnęła skorygowaną EBITDA w wysokości 162,9 mln euro, co stanowi poprawę o 5,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Odpowiada to skorygowanej marży EBITDA w wysokości 16,7 proc.
– Osiągnięte wyniki, które przewyższyły nawet nasze założenia,wskazują na skuteczność naszego modelu biznesowego. Koncentrujemy się na kosmetykach premium. Ta strategia wychodzi naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Zamierzamy nadal budować na tym sukces naszej marki – skomentował Sander van der Laan, CEO Douglas.
Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży
Perfumerie Douglas w całej Europie odnotowały silny wzrost zarówno liczby odwiedzających (+16,9 proc.), jak i klientów (+8,1 proc.). To dowód na to, jak ważnym elementem w tym segmencie jest doświadczenie zakupowe i możliwość uzyskania porady w salonie stacjonarnym. Kanał e-commerce, który stanowił około jednej trzeciej całkowitej sprzedaży Grupy, rozwijał się szczególnie dobrze w regionach DACHNL i CEE.
Spółka jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu, jakim jest otwarcie ponad 200 salonów (netto) i przeprowadzenie ponad 400 remontów sklepów do końca 2026 r.: W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego otwarto 38 nowe perfumerie i odnowiono 69 istniejących (wliczając relokacje). W tym samym okresie zamknięto 19 punktów, w tym sześć franczyzowych.
Strategia Let it Bloom
W ramach strategii rozwoju „Let it Bloom”, Douglas nieustannie poszerza swoją ofertę produktową, zwłaszcza o produkty z segmentu premium, oferując obecnie ponad 1600 marek. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wdraża nowoczesne rozwiązania dopasowane dla obu kanałów sprzedaży i zapewnienia synergii doświadczeń klienta, niezależnie od tego, czy odwiedza Douglas w perfumerii stacjonarnej, czy internetowej.