JD Sports, czołowa brytyjska sieć sklepów z odzieżą i obuwiem sportowym, osiągnęła w II kwartale bieżącego roku wzrost sprzedaży organicznej na poziomie 8,3 proc. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 2,4 proc. Sprzedaż LFL w pierwszej połowie roku wzrosła o 0,7 proc., a sprzedaż organiczna o 6,4 proc..
– W II kwartale uzyskaliśmy wzrost sprzedaży porównywalnej o 2,4 proc., a sprzedaż organiczna zwiększyła się o 8,3 proc. To dowód na siłę naszej sieci, oraz efektywność modelu multibrandowego. Dzięki rozwojowi sieci sprzedaży szczególnie dobre, bo dwucyfrowe, wzrosty sprzedaży organicznej osiągnęliśmy w Ameryce Północnej i Europie. Zakończyliśmy również proces przejęcia Hibbett, Inc. Z niecierpliwością czekamy na jego wkład we wzrost i rozwój naszego biznesu w USA w nadchodzących latach. Na podstawie naszych obrotów w pierwszej połowie roku nadal jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia zysku w ramach naszych całorocznych założeń – komentuje Régis Schultz, CEO JD Sports Fashion Plc.
Wzrosty we wszystkich regionach
Wzrost like for like był najsilniejszy w Ameryce Północnej (+5,7 proc.) i Europie (+3,0 proc.). Wzrost organiczny został osiągnięty we wszystkich regionach, na czele z Ameryką Północną ze wzrostem o 13,7 proc.. Wszystkie trzy główne segmenty — JD, Complementary Concepts i Sporting Goods & Outdoor — osiągnęły wzrost like for like, a segment JD dzięki otwarciu nowych sklepów, uzyskał 11 proc. wzrost organiczny.
Marża brutto dla Grupy w tym okresie wyniosła 48,4 proc., co stanowi spadek o 30 punktów bazowych (bps) w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży
W pierwszej połowie roku spółka otworzyła 85 nowych sklepów JD. Wraz z przejęciem Hibbett, oraz trwającą sprzedażą części nierentownych sklepów, oznacza to, że na koniec pierwszej połowy roku sieć liczyła łącznie ponad 4,5 tys. sklepów, co stanowi wzrost o 1189 od początku roku.
Sieć sklepów JD Sports została założona w 1981 roku w Wielkiej Brytanii, a obecnie istnieje w 38 krajach na całym świecie – począwszy od UK, przez Europę, aż po Azję. Na przełomie 2021 i 2022 roku marka JD Sports zadebiutował w Polsce otwarciem sklepu w poznańskiej galerii Posnania. Obecnie na terenie kraju działa ponad 10 salonów multibrandu w centrach handlowym. Oferta JD Sports jest dostępna również w sklepie internetowym.