W drugim kwartale 2024 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 337,5 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2 proc. w stosunku do wyników odnotowanych przed rokiem. W omawianym okresie wzrosły niemal wszystkie kategorie wpływów Grupy, do czego przyczyniło się zwiększenie przychodów ze sprzedaży usług reklamowych. Zysk na poziomie EBITDA powiększył się o 27 proc. do blisko 57 mln zł, zaś wynik operacyjny EBIT wyniósł 12,5 mln zł.
– Grupa Agora rośnie i poprawia efektywność: za nami kolejny kwartał, w którym osiągamy dużo lepsze wyniki operacyjne, przy jednoczesnym wzroście wynagrodzeń zespołu. Bez mała trzydziestoprocentowy wzrost EBITDA to spory krok na ścieżce do 200 mln zysku EBITDA, czyli naszego celu na 2026 rok – komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory SA.
Kina na minusie, a gastronomia na plusie
W drugim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 5 proc. do 40 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 2 proc. do 24,6 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano blisko 2 mln biletów, czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spodziewana niższa frekwencja to efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na wyższe przychody ze sprzedaży reklam w kinach oraz sukces działalności filmowej – dystrybuowana przez NEXT FILM „Akademia Pana Kleksa” wciąż pozostaje liderem frekwencyjnym 2024 r. z liczbą widzów na poziomie niemal 3 mln. Znaczącą dynamikę wykazała też działalność gastronomiczna, której przychody wzrosły o 15 proc. do ponad 12 mln zł.
Na konferencji wynikowej Grupy Agora Tomasz Jagiełło, członek zarządu Agory i prezes sieci kin Helios, podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że utrzymanie frekwencji w kinach w Polsce w 2024 roku na poziomie 2023 roku będzie sukcesem.