Mając na względzie potrzebę ograniczenia zużycia plastiku, sieć Stokrotka wprowadziła możliwość zapakowania produktów kupowanych na wagę do opakowań wielokrotnego użytku przynoszonych przez klientów. Jest to rozwiązanie wdrożone z myślą o środowisku naturalnym oraz potrzebie zmniejszenia ilości wytwarzanych odpadów.
Stokrotka we wszystkich sklepach z tradycyjną ladą udostępniła klientom nowe rozwiązanie. Dla towarów sprzedawanych na wagę wprowadzono możliwość zapakowania kupowanych produktów do własnego opakowania. Klient zyskał więc alternatywę wobec jednorazowej opcji.
Nawyki wspomagające środowisko
Jeśli chce z niej skorzystać, wystarczy, że powie o tym pracownikowi stoiska i przekaże mu czyste, szczelne i przeznaczone do kontaktu z żywnością opakowanie. Znaleźć mogą się w nim produkty takie jak wędliny, sery, nabiał, surówki czy produkty garmażeryjne dostępne w Stokrotkowej ladzie.
– Podejmujemy działania mające na celu ograniczenie wykorzystywania jednorazowych opakowań, zwłaszcza tych z tworzyw sztucznych. Takie zmiany są istotne także dla wielu naszych klientów. Dlatego najnowsza inicjatywa Stokrotki łączy kroki podejmowane na rzecz środowiska przez osoby robiące zakupy w naszych sklepach i naszą sieć. Mamy ponadto nadzieję, że nowa możliwość i akcja z nią związana zachęci kolejne osoby do wprowadzenia nawyków wspomagających środowisko – mówi Daria Raganowicz, menadżer ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
To nie koniec zmian w sieci Stokrotka. Cały czas poszukuje ona rozwiązań służących zmniejszeniu ilości opakowań z tworzyw sztucznych. Obecnie sieć realizuje proces wymiany opakowań ciast na wersje kartonowe. Będą one dostępne wszędzie tam, gdzie produkty pakowane są na życzenie klienta. W sklepach Stokrotka można także skorzystać z własnego kubka, przygotowując kawę z ekspresu. Co ważne, nalewając napój do własnego pojemnika, płaci się za niego mniej.