Docelowo chcemy posiadać w regionie CEE ok. 550 sklepów sieci HalfPrice, z czego ok. 200 w Polsce. Dodatkowo planujemy ekspansję na wybrane kraje Europy Zachodniej – powiedział podczas konferencji prasowej Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Zdaniem przedstawicieli CCC, rynek off-price w Europie jest wciąż niezagospodarowany. Dowód? W USA udział sprzedaży tego segmentu w sprzedaży detalicznej wynosi nawet 18 proc., podczas gdy w Anglii 4-6 proc., a w Polsce czy Niemczech 1-2 proc.
– To unikatowa szansa na rozwój HalfPrice. Posiadamy rozpoznawalne, międzynarodowe marki, konkurencja na tym rynku jest niewielka, a rynek real estate chłonny. Dlatego widzę ogromny potencjał do rozwoju naszego konceptu – tłumaczył Dariusz Miłek.
Potencjał na nowe sklepy
Jak dodał, średnie tempo rozwoju powierzchni handlowej Grupy CCC w latach 2025-2029 będzie na poziomie 20-25 proc. Z kolei planowany na lata 2024-25 roczny CAPEX łącznie dla szyldów CCC i HalfPrice to ok. 275 mln zł. Oznacza to, że w kolejnych latach na rynku może pojawić się jeszcze ok. 400 sklepów CCC i HalfPrice.
W drugim półroczu 2024/25, grupa planuje zwiększenie swojej powierzchni handlowej o 60 tys. mkw. w ramach sieci HalfPrice oraz o 17 tys. mkw. dla sklepów CCC.
Obecnie (stan na koniec lipca 2024 roku) CCC dysponuje 800,4 tys. mkw. powierzchni handlowej, obejmującej 995 sklepów, z czego 797 to sklepy CCC, a 132 to HalfPrice.
Dobre wyniki za II kwartał
Grupa CCC w II kwartale 2024 (maj’24 – lipiec’24) odnotowała przeszło 3-krotny wzrost wyniku operacyjnego i skokową poprawę rentowności EBITDA. Przychody Grupy były wyższe o 6 proc. – wzrost sprzedaży odnotowano zarówno w CCC, HalfPrice, jak i Grupie Modivo. Był to kolejny kwartał znacznego umocnienia marży brutto – skokowy wzrost zanotowano w HalfPrice (+13 p.p.) i CCC (+5 p.p.).
W każdej linii biznesowej wskaźnik kosztów do przychodów był niższy rdr w wyniku kontynuowanej, wysokiej dyscypliny kosztowej. W lipcu Grupa z sukcesem zakończyła proces refinansowania Jednostki Biznesowej CCC, co w kolejnych kwartałach pozytywnie wpłynie na redukcję kosztów finansowania i uwalnia potencjał dalszego, dynamicznego rozwoju najbardziej rentownych i sprawdzonych formatów biznesowych.
Grupa CCC w Q2’24 osiągnęła przychody na poziomie 2,6 mld zł, co stanowi 6 proc. wzrostu rdr. Obroty w segmencie CCC były wyższe o 7 proc. (LFL sklepów +12 proc.), przy kontynuowanej optymalizacji powierzchni handlowej (-2 proc. rdr). Natomiast przychody HalfPrice wzrosły o 23 proc. rdr i były zbieżne z zakładanym tempem ekspansji sieci sprzedaży. Grupa Modivo odnotowała z kolei sprzedaż wyższą o 1 proc. rdr.