W drugim kwartale 2024 roku roku Zalando zwiększyło dynamikę wzrostu i poprawiło swoją rentowność. Firma rozbudowała ofertę związaną ze stylem życia, odnotowując silny wzrost sprzedaży w kategoriach: Sport, Designer i Beauty.
Platforma modowa Zalando podniosła atrakcyjność swojego asortymentu dzięki nowym markom, zainwestowała w nowe, wspierane sztuczną inteligencją rozwiązania, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenia, a także rozszerzyła swoją działalność w segmencie B2B. Liczba aktywnych klientów wzrosła od końca pierwszego kwartału o 300 000, osiągając 49,8 miliona.
Wyniki na plusie
Jak wynika z danych opublikowanych przez Zalando, wartość sprzedaży brutto w drugim kwartale (GMV) wzrasta o 2,8 proc. do 3,8 miliarda euro, przychody rosną o 3,4 proc. do 2,6 miliarda euro. Skorygowany EBIT wzrósł w tym kwartale do 171,6 miliona euro, odpowiadając marży na poziomie 6,5 proc.
Segment B2C odnotowuje silny wzrost w kategoriach Sport, Designer i Beauty, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż rośnie o 10,3 proc. Tym samym Zalando podtrzymuje prognozy sprzedaży na cały 2024 rok.
Inwestycje w technologie
– Strategia oparta na budowie całego ekosystemu pozwala nam zyskiwać coraz większy udział w rynku e-commerce w kategorii moda i styl życia, a pozytywne reakcje klientów i partnerów potwierdzają naszą wizję — powiedział Robert Gentz, Co-CEO Zalando. – Klienci z entuzjazmem reagują na dodanie do naszego portfolio kolejnych jakościowych marek. Chętnie korzystają również z oferowanych przez nas narzędzi cyfrowych i treści oraz korzystają z naszej rozwijającej się oferty w kategorii styl życia. W II kwartale odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost w segmencie B2B, co pokazuje, że oba nasze wektory wzrostu przynoszą efekty – dodaje.
Firma planuje wzmocnienia istniejących hubów technologicznych oraz dodania nowej, uzupełniającej lokalizacji w chińskim centrum technologicznym Shenzhen. Firma przedłuża również umowę z OpenAI na kontynuację ścisłej współpracy i wspólne tworzenie jeszcze większej liczby rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji dla branży mody.
Zalando wspiera polskie marki
– Zalando kontynuuje swoje zaangażowanie we wspieranie polskiej mody. W czerwcu po raz drugi uruchomiliśmy kampanię marketingową promującą wyłącznie krajowe marki, zapraszając cztery z nich: La Manię, Lancerto, Kazar i Yes, do stworzenia limitowanych kolekcji, dostępnych wyłącznie na Zalando. Jak wynika z naszego raportu “Polska moda na europejskim wybiegu”, 50 proc. Polaków kupuje co najmniej kilkukrotnie w ciągu roku lokalne marki. Cieszy nas również, że już ponad połowa polskich firm sprzedających online jest obecna poza naszym krajem, a aż 75 proc. z nich planuje dalej rozwijać sprzedaż zagraniczną. Jesteśmy dumni, że jako Zalando możemy wspierać rozwój polskiej mody, udostępniając partnerom takie narzędzia, jak ZEOS, dzięki któremu sprzedawcy mogą udostępniać swoje produkty na wielu marketplace’ach i łączyć się z dziesiątkami lokalnych operatorów w całej Europie oraz ZMS, które wspiera marki w skutecznych działaniach marketingowych na Zalando i w innych kanałach – komentuje Daniel Rogiński, GM CEE Zalando.