Łatwa nawigacja i sprawne dokonywanie zamówień to jedne z największych priorytetów podczas zakupów w sklepach internetowych – podaje Allegro, powołując się na badanie przygotowane przez SW Research.
Większość ankietowanych woli dokonać zakupów kilku rzeczy na raz na platformie typu marketplace, a skłania ich do tego oszczędność czasu i kosztów dostawy.
Zakupy online to już nie trend, a nieodzowna część codzienności
W sieci regularnie kupuje ponad 70 proc. Polaków, a przynajmniej raz na kilka miesięcy – aż 93 proc.. Samo Allegro cieszy się zainteresowaniem aż 14,6 miliona aktywnych kupujących na polskim rynku.
Jeśli chodzi o zakupy online, to bardzo często szukamy sposobów, które uczynią naszą codzienność łatwiejszą oraz zaoszczędzą czas i środki. W sytuacji, kiedy musimy zamówić kilka przedmiotów z różnych kategorii, aż 7 osób na 10 decyduje się na zakupy na platformach typu marketplace, które oferują szeroką selekcję różnorodnych produktów. Allegro, jako lider e-commerce w Polsce, zapewnia dostęp do prawie 500 milionów ofert od tysięcy sprzedawców. Jak wskazują ankietowani, głównymi powodami takiego wyboru są: możliwość uniknięcia wielokrotnego płacenia za dostawę (63 proc.), oszczędność czasu w porównaniu do zakupów w różnych sklepach (44 proc.) oraz wygoda wynikająca z braku konieczności składania osobnych zamówień (37 proc.).
Czym wyróżniają się platformy marketplace na tle innych sklepów branżowych?
Respondenci szczególnie doceniają atrakcyjne ceny produktów (66 proc.), szybką dostawę (62 proc.), liczne promocje i zniżki (60 proc.), wygodne metody płatności (60 proc.) oraz bezpieczny proces transakcji (53 proc.). 85 proc. konsumentów do zakupów online skłania łatwa nawigacja na stronie sklepu, a dla 84 proc. priorytetem są sprawne dokonanie wyboru i zamówienia. Jak pokazuje badanie, nie bez znaczenia jest również opcja bezpłatnej wysyłki – prawie ⅔ konsumentów preferuje zakupy w sklepach oferujących darmową dostawę, nawet kosztem wyższej ceny produktów.
Co w sytuacji, gdy jeden produkt dostępny jest w kilku sklepach w tej samej cenie? Decydujące są właśnie koszty dostawy (27 proc. wskazań na pierwszym miejscu), a w dalszej kolejności bezpieczne formy płatności (15 proc.) i wygodny proces transakcji (12 proc.).