Nowe marki, wyjątkowe koncepty, angażujące wydarzenia oraz niezapomniane doświadczenia – tak wyglądała pierwsza połowa roku w Centrum Handlowym Wroclavia.
– Za nami kolejne udane 6 miesięcy, wypełnione nowymi projektami i ciekawymi inicjatywami, które realizowaliśmy wspólnie z lokalnymi partnerami. Konsekwentnie wyznaczamy sobie cele i osiągamy założone rezultaty. Rozszerzamy ofertę z myślą o naszych stałych oraz przyszłych klientach. Wroclavia dynamicznie się zmienia i zapewnia nowe doświadczenia, zarówno w zakresie zakupów, jaki i rozrywki. Od stycznia 2024 roku podpisaliśmy już 31 kontraktów z najemcami, w tym z 8 nowymi markami– mówi Małgorzata Woźniak, dyrektorka Wroclavii. –Liczba klientów, na poziomie 17,5 mln odwiedzin rocznie, oznacza również konieczność inwestycji w modernizację obiektu. W pierwszym półroczu rozpoczęliśmy prace związane z przebudową drzwi obrotowych w dwóch głównych wejściach – dodaje.
Atrakcyjny tenant mix z nowymi markami
Powierzchnie we Wroclavii są niemal całkowicie wynajęte, a poziom komercjalizacji obiektu wynosi obecnie 99 proc.. Do portfolio najemców centrum od początku 2024 roku dołączyły takie marki modowe jak The North Face czy Snipes, w nowym koncepcie powrócił też Tatuum. Miłośników dobrego jedzenia ucieszy informacja o nowo otwartych punktach Big Boba i Karmello.
Wroclavia ma także za sobą kilka znaczących relokacji, dzięki którym popularne marki zyskały nowy potencjał do prezentacji swojej oferty. Jednym z przykładów jest sklep Adidas, który zwiększył powierzchnię o ponad 60 proc. (do prawie 500 mkw.), podobnie W.KRUK, który podwoił swoją powierzchnię i Levi’s, który w nowej lokalizacji zajmuje większą o ok. 30 proc. przestrzeń. To nie koniec zmian, które w najbliższych miesiącach obejmą również Vistulę (ze 120 mkw. do 300 mkw.), Pandorę (z 50 mkw. do 88 mkw.) oraz Apart (z 117 mkw. do 148 mkw.).
Retailtainment i edukacja
Oprócz atrakcyjnej oferty handlowej, Wroclavia tradycyjnie przyciągała klientów różnego rodzaju wydarzeniami tematycznymi m.in. o charakterze rozrywkowym i edukacyjnym. Wiosna upłynęła w Centrum pod hasłem ekologii przy okazji Dnia Ziemi oraz Rowerowej Majówki, związanej z promocją zrównoważonego transportu. Wielką popularnością wśród wrocławian cieszyły się także Teatralne Soboty – cykl adresowanych do dzieci interaktywnych spektakli teatralnych, które ściągły małych i dużych miłośników sztuki w każdą czerwcową sobotę.
Mocnym akcentem rozpoczynającym wakacje był z kolei Extreme Fest – pełen ekstremalnych atrakcji event dla miłośników adrenaliny, będący jednocześnie promocją turystycznych skarbów Dolnego Śląska, oferującego mnóstwo wrażeń m.in. miłośnikom wspinaczki i rowerów. Wydarzenie zostało objęte patronatem Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, której Wroclavia jest aktywnym członkiem. Końcówka I półrocza 2024 roku przyniosła także otwarcie na tarasie centrum Pitlane Summer bar. To jedyny w Polsce bar letni, dla którego motyw przewodni stanowi Formuła 1. Jest to z pewnością wyjątkowe miejsce integrujące miłośników motoryzacji, ale także przestrzeń do organizacji wydarzeń kulturalnych, np. w ramach koncertów organizowanych we współpracy z Vertigo Jazz Club.
Konsekwentna realizacja strategii
W kwietniu Wroclavia gościła także prelegentów konferencji TEDxUEWroc Prequel, organizowanej przez samorząd studencki wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Prowadzone przez dyrektorkę Wroclavii Małgorzatę Woźniak oraz Filipa Kryłowicza – Head of Shopping Centre Management Poland warsztaty dla studentów były elementem rozpoczętej w minionym półroczu współpracy z tą uczelnią. W ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2024 roku Wroclavia kontynuowała jednocześnie współpracę z wieloma lokalnymi partnerami, takimi jak Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, Biuro Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miasta Wrocławia czy Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego.
– Zaangażowanie w sprawy lokalnej społeczności to jeden z fundamentów, na których od początku działalności budujemy tożsamość Wroclavii. W połączeniu z atrakcyjną ofertą handlową i rozrywkową oraz strategicznym położeniem w centrum miasta, w miejscu połączenia wielu szklaków komunikacyjnych, stanowimy ważny punkt na mapie Wrocławia. U nas nigdy nie ma nudy – pierwsze półrocze 2024 roku to potwierdza, a w drugie wchodzimy z pewnością, że mamy naprawdę wiele do zaoferowania – podsumowuje Małgorzata Woźniak.