Grupa InPost zanotował ponad 2 miliony pobrań aplikacji mobilnej we Francji. W tym kraju InPost działa za pośrednictwem swojej spółki i pod marką Mondial Relay – ma ponad 5 100 urządzeń Paczkomat oraz 11 000 punktów odbioru i nadania (PUDO). Grupa realizuje również strategiczne partnerstwa z wieloma globalnymi graczami, m.in. Zalando czy Vinted.
– Francja to nasz największy europejski rynek zaraz po Polsce. Mamy tutaj silną markę, gęstą sieć punktów odbioru i nadania przesyłek oraz wielu partnerów e-commerce. Widzimy coraz większą popularność dostaw out-of-home w krajach europejskich, dlatego cały czas rozwijamy naszą infrastrukturę i wprowadzamy kolejne usługi – jak choćby autonomiczne urządzenia Paczkomat. Nasza aplikacja mobilna to jeden z najważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej – w Polsce mamy ponad 12,6 mln użytkowników naszej aplikacji, w której oferujemy rewolucyjne funkcjonalności – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
Francuzi coraz częściej wybierają dostawy poza domem
– Zakupy online i dostawy poza domem są coraz częściej wybierane przez Francuzów. Widzimy nowe trendy na rynku detalicznym, nowe przyzwyczajenia i oczekiwania klientów. Te zjawiska to wielkie wyzwanie dla biznesu – zwłaszcza w sektorze e-commerce i logistyki. InPost wraz z Mondial Relay wyznaczają nowe cele w tych segmentach we Francji. Mamy świadomość, że tylko najnowsze i intuicyjne technologie zdobędą uznanie użytkowników. Dlatego stawiamy na naszą aplikację mobilną, która ułatwia odbiór i nadawanie przesyłek – komentuje Quentin Benault, dyrektor zarządzający Mondial Relay France i Benelux.
InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay – dzięki czemu klienci mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest dostępna między Francją, Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.
Popularna aplikacja
Aplikacja InPost Mobile cieszy się ogromną popularnością również w Polsce, gdzie liczba jej użytkowników przekroczyła już 12,6 mln. Dzięki innowacyjnym funkcjonalnościom, aplikacja nie tylko ułatwia odbiór i nadawanie przesyłek, ale także umożliwia śledzenie paczek w czasie rzeczywistym, zarządzanie zwrotami i korzystanie z automatycznych powiadomień o statusie przesyłki.
Grupa InPost intensywnie rozwija swoją infrastrukturę, wprowadzając nowe usługi i technologie, które mają na celu jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne oraz zwiększyć wygodę klientów.