Unibail-Rodamco-Westfield, międzynarodowa grupa będąca właścicielem centrów handlowych Westfield, opublikował wyniki za pierwsze półrocze 2024 roku. W badanym okresie wzrosły m.in. obroty najemców, liczba odwiedzających, przychody z najmu, a także przychody z działalności Retail Media.
Najemcy centrów Westfield zanotowali w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrost obrotów. Były one wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 4,2 proc. W Europie sprzedaż najemców wzrosła o 3,9 proc., przekraczając inflację bazową wynoszącą 3,3 proc. i krajowe wskaźniki sprzedaży wynoszące 2,2 proc.
W pierwszej połowie roku odnotowano silny wzrost wyników zwłaszcza wśród najemców z segmentu well-being, przy czym segment fitness wzrósł o 29 proc., zdrowie i uroda o 12,2 proc.. Nadal dobrze radzili sobie również najemcy z kategorii moda i żywność i napoje (F&B), rosnąc odpowiednio o 4,4 proc. i 4,7 proc..
W Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży najemców wyniósł 5,1 proc. i przewyższył amerykański krajowy wskaźnik sprzedaży wynoszący 2,3 proc.. Wzrost był napędzany przez wyniki najemców zorientowanych na doświadczenia, w tym rozrywka (+15,2 proc.), F&B (+7,4 proc.), a także sport (+12,6 proc.), moda (+8,3 proc.) i zdrowie i uroda (+6,9 proc.). Segment najemców luksusowych wzrósł o 5,2 proc., a branża biżuterii o 14,6 proc..
W badanym okresie wzrosła także liczba odwiedzających – o 2,9 proc.
URW przyciąga najemców
Firma była również bardzo bardzo aktywna na polu leasingowym. Poziom pustostanów wyniósł w całym portfolio 5,5 proc. – 3,5 proc. w Europie kontynentalnej, 6,4 proc. w Wielkiej Brytanii i 8,6 proc. w USA (w tym 7,4 proc. dla flagowych sklepów w USA). Dochód netto z wynajmu powierzchni w centrach handlowych (NRI) wyniósł 1,065 mld euro. Oznacza to wzrost o 5,3 proc. w ujęciu like for like.
Przychody Grupy z działalności Retail Media i innych dochodów wzrosły do 60,9 mln euro z 55,6 mln euro rok wcześniej. Było to spowodowane wzrostem aktywności spółki Westfield Rise (czyli wewnętrznej agencji medialnej URW) w Europie, gdzie przychody wzrosły aż o 24,7 proc..
Bogate portfolio URWA
Unibail-Rodamco-Westfield (URW) jest właścicielem, deweloperem i operatorem zrównoważonych, wysokiej klasy nieruchomości zlokalizowanych w najbardziej dynamicznych miastach w Europie i Stanach Zjednoczonych.
URW jest operatorem 71 centrów handlowych w 12 krajach, w tym 39 flagowych obiektów Westfield. Co roku centra URW odnotowują ponad 900 milionów wizyt, zapewniając unikalną platformę działań i wymiany doświadczeń dla najemców i marek oraz klientów. Portfolio URW obejmuje również wysokiej klasy biura, 10 obiektów konferencyjnych i wystawienniczych w Paryżu oraz projekty deweloperskie o wartości 2.9 mld euro obejmujące głównie aktywa typu mixed-use. Obecnie, z portfela wycenianego na 50 mld euro 86 proc. stanowią obiekty handlowe, 6 proc. – biura, 5 proc. – obiekty konferencyjne i wystawiennicze, a 2 proc. – obiekty usługowe (wg stanu na 30 czerwca 2024).
URW jest wieloletnim partnerem dużych miast, silnie zaangażowanym w projekty rewitalizacji przestrzeni miejskich, zarówno poprzez realizację obiektów wielofunkcyjnych, jak i modernizację już istniejących budynków zgodnie z wiodącymi w branży standardami zrównoważonego rozwoju. Swoje zaangażowanie w działania na rzecz środowiska naturalnego, gospodarczego rozwoju miast oraz lokalnych społeczności, URW skutecznie realizuje już od wielu lat w ramach strategii Better Places.
Akcje Unibail-Rodamco-Westfield są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (skrót Euronext: URW), a w obrocie równoległym także w Australii poprzez Chess Depositary Interests. Grupa otrzymała rating BBB+ od agencji Standard & Poor’s oraz Baa2 od agencji Moody’s.