Grupa Monnari Trade, prowadząca sieć sklepów z modą damską, szacuje, że w II kwartale 2024 roku miała ok. 71,6 mln zł przychodów, czyli o 1 proc. mniej w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Wówczas przychody wyniosły 72,3 mln zł.
W pierwszym półroczu 2024 r. spółka Monnari wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości 144 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 proc. rok do roku.
Marża brutto na sprzedaży towarów w II kwartale 2024 r. wyniosła 64,9 proc., w porównaniu do marży w wysokości 64,3 proc. w analogicznym okresie 2023 r. Natomiast w I półroczu 2024 r. marża brutto na sprzedaży towarów osiągnęła poziom 61,4 proc., wobec 59,6 proc. rok wcześniej.
Mniejsza sieć salonów
Na koniec czerwca 2024 r. spółka Monnari Trade posiadała 210 salonów sprzedaży (wobec 225 salonów na koniec czerwca 2023 r.) dla obu marek (Monnari 178 salonów własnych, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 12 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,5 tys. mkw. (48,8 tys. m kw. na koniec czerwca 2023 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 4,7 proc. i liczby salonów o ok. 7,1 proc.
Monnari jest polską marką odzieżową z 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl. Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 210 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl.