Skonsolidowane przychody VRG, właściciela marek odzieżowych Vistula, Bytom, Wólczanka i Deni Cler oraz sieci jubilerskiej W.KRUK, w czerwcu 2024 roku wyniosły 112,2 mln zł, co oznacza spadek o 9,5 proc. rok do roku – wynika z szacunkowych danych. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 618,9 mln zł, co oznacza wzrost o 2,8 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w czerwcu 53,8 mln zł, o 7,8 proc. więcej rdr. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 284,6 mln zł, czyli spadła o 2,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Natomiast przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w czerwcu 58,5 mln zł. Tym samym wzrosły rok do roku o 11,2 proc. Narastająco przychody w segmencie wyniosły 334,3 mln zł, co oznacza wzrost o 7,9 proc. rok do roku.
Rośnie sprzedaż online
Sprzedaż online ukształtowała się w czerwcu na poziomie 15 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 48,3 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 83,5 mln zł i była wyższa o 25,4 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła w czerwcu 55 proc. i była niższa o 1,2 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 55,2 proc. i była wyższa o 1,1 pp. rok do roku.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec czerwca 2024 roku wyniosła 51 tys. m kw., czyli spadła o 1,4 proc. rok do roku.