Galeria Wiślanka to wciąż jedyne, nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe w Żorach. Obiekt jest najatrakcyjniejszą destynacją zakupową nie tylko dla mieszkańców miasta, ale także okolicznych miejscowości. Siłą Wiślanki jest nie tylko największa oferta marek z zakresu wielu branż, ale także część rozrywkowo-lifestyle’owa. Galeria zdobyła miano tętniącego życiem serca miasta, także dzięki niezwykle urozmaiconej strefie gastronomicznej zapewniającej przekrój smaków z różnych zakątków świata dostępnych siedem dni w tygodniu. W ostatnim czasie dodała do swojej oferty trzy nowe koncepty restauracyjne oraz przebudowała strefę gastronomiczną, by zapewnić bardziej kameralną atmosferę swoim klientom.
Galeria Wiślanka na przestrzeni blisko 20 tys. mkw. GLA zapewnia ofertę 80 sklepów najpopularniejszych marek oraz punktów usługowych. Atutem obiektu jest jednak także część rozrywkowa zapewniająca jedyne w mieście wielosalowe kino Helios czy nowoczesną salę zabaw dla dzieci Jupiter. Od chwili otwarcia Wiślanka stała się modnym miejscem spędzana czasu wolnego w gronie rodziny i przyjaciół dzięki szerokiej ofercie gastronomicznej, na którą składają się zarówno restauracje, jak i kawiarnie.
Odpowiedź na trendy i oczekiwania klientów
W chwili obecnej w Galerii pod jednym dachem klienci mogą znaleźć m.in. jedyną w mieście restaurację Pizza Hut, lokal Pyszne na Wagę, który codziennie przygotowuje świeże potrawy kuchni tradycyjnej, Makarun zapewniający pełen przekrój dań dla wielbicieli włoskich past czy Zaparowany Bąbel, który słynie z azjatyckich pierożków dim sum.

Centrum handlowe dostrzega i stara się reagować na zmieniające się trendy i oczekiwania współczesnych klientów, dlatego regularnie zaskakuje swoich gości nowościami w strefie Wiślanka Food. W ostatnim czasie do grona najemców Wiślanki dołączyła restauracja Big Beef Burger, w menu której można znaleźć soczyste, amerykańskie burgery przyrządzane z najwyższej jakości mięsa, serwowane także w zestawie z frytkami i napojami. Z kolei w restauracji Thai Express klienci mogą znaleźć całe bogactwo smaków kuchni tajskiej. W menu znajdują się dania główne i zupy w wielu odsłonach zarówno dla wielbicieli potraw mięsnych, jak i wegetariańskich. Portfolio strefy gastronomicznej uzupełniła także restauracja Kebaya znana przede wszystkim z klasycznych i nietypowych wariantów tureckiego kebaba serwowanych w cienkiej picie, bułce czy na talerzu.
– Funkcja lifestyle’owa odgrywa niezwykle ważną rolę w życiu nowoczesnych obiektów handlowych. Restauracje i lokale gastronomiczne mają niezastąpioną wartość jako miejsce spotkań, relaksu i cieszenia się różnorodnymi doznaniami kulinarnymi. Centra handlowe nie służą już tylko do robienia zakupów – są również przestrzeniami, w których nawiązywane są interakcje społeczne. Gastronomia odgrywa kluczową rolę w tym procesie. Nie chodzi tu tylko o jedzenie, ale także o tworzenie atmosfery sprzyjającej wspólnemu spędzaniu czasu z innymi ludźmi. Często klienci decydują się wybór danej galerii ze względu na rozbudowaną strefę gastronomiczną zapewniającą przekrój różnorodnych dań. Nasi goście mogą bez przeszkód zamówić danie kuchni polskiej, uzupełnić je amerykańską przekąską i dobrać do tego azjatycki deser w formie napoju bubble tea i usiąść wspólnie przy jednym stole, co jest niemożliwe w tradycyjnych restauracjach skupiających się na jednej kuchni – mówi Teresa Jonas, inwestor, prezes zarządu Wiślanka Sp. z o.o.
Nowoczesna strefa gastronomiczna
Według inwestor coraz bardziej istotne jest zapewnienie unikalnego doświadczenia i przyjemniej atmosfery w strefie food-court. Dlatego też w kwietniu br. w Galerii przebudowano strefę restauracyjną działającą pod nazwą Wiślanka Food. Przestrzeń została zaprojektowana tak, by jeszcze lepiej wpisywać się w nowoczesny i industrialny design obiektu.

Dzięki wprowadzonym zmianom i przeprojektowaniu strefy, goście centrum handlowego mogą od teraz zrelaksować się między zakupami, korzystając z nowych mebli i znacznie większej liczby wygodnych miejsc siedzących. Strefa gastronomiczna daje też jeszcze większą możliwość odbycia spotkań z najbliższymi w bardziej komfortowej i kameralnej atmosferze.
– Przez lata strefy food-court w obiektach handlowych kojarzyły się ze stylem życia „fast”. Ciasno ustawione stoliki w dużej liczbie, długie stoły zabierające możliwość odbycia kameralnego spotkania – tak przez lata postrzegane były przestrzenie gastronomiczne w galeriach. Jednak w dzisiejszych czasach, gdy tempo życia nieustannie rośnie, szczególnie ważne jest tworzenie przestrzeni, które umożliwiają odpoczynek i relaks. Zauważyliśmy, że coraz więcej osób szuka miejsc, gdzie mogą na chwilę oderwać się od codziennych obowiązków i zanurzyć się w przyjemnej atmosferze. Obecnie nasza strefa Wiślanka Food jest jeszcze bardziej przyjazna dla naszych gości, którzy mogą spotkać się z bliskimi i prowadzić kameralne rozmowy ciesząc się smacznymi daniami i deserami. Realizacja naszych pomysłów przynosi pozytywne skutki dla najemców. Nasza strefa Wiślanka Food cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców miasta, dzięki czemu nasi najemcy gastronomiczni notują regularne, dwucyfrowe wzrosty obrotów – dodaje Teresa Jonas.
Galeria Wiślanka to pierwsze nowoczesne centrum handlowe w Żorach, które oferuje klientom blisko 20 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej (GLA).