Sektor e-commerce cały czas się rozwija a klienci bardzo chętnie kupują w Internecie. Poczta Polska postanowiła zwiększyć dostępność swoich usług i rozbudowuje sieć punktów, w których można wysłać i odebrać doręczane przez nią przesyłki. Są to m.in. punkty partnerskie, czyli współpracujące z nią punkty handlowe.
Aktualnie są to sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan a teraz także Duży Ben i Euro Sklep, podmioty należące do Grupy Eurocash. Łącznie, wliczając placówki pocztowe, jest ponad 18 tys. punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski.
Prostsza wysyłka, odbiór i zwrot paczki
Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2023” aż 79 proc. użytkowników Internetu w Polsce dokonuje zakupów online. Kupują w ten sposób m.in. ze względu na wygodę i szybkość. Oczekują, że w ten sposób nie tylko zamówią swoje wymarzone czy niezbędne rzeczy, ale także będą mogli odebrać swoje przesyłki.
Poczta Polska wraz z partnerem technologicznym – firmą Pointpack zapewnia możliwość korzystania z najbardziej popularnych usług w wygodny sposób: blisko domu czy pracy, przy okazji załatwiania innych spraw. Wysyłka, odbiór czy zwrot paczki powinien być dla klientów prostą i nieangażującą czynnością. Coraz szerszy zasięg Pocztex PUNKT (placówki pocztowe i punkty partnerskie) daje taką możliwość: sklepy, z którymi współpracuje spółka, mają rozległą sieć, znajdują się także w mniejszych miejscowościach i mają długie godziny otwarcia, a przesyłki czekają w nich na klienta dłużej niż przez 48 godzin. Dzięki rozszerzeniu sieci punktów partnerskich o sklepy Duży Ben i Euro Sklep klienci zyskali kilkaset nowych lokalizacji, w których można wysłać i odebrać paczkę.
Przesyłka poczeka na klienta 7 dni
W całej sieci Pocztex PUNKT, zarówno w placówkach pocztowych, jak i w sklepach, klienci mogą odebrać oraz wysłać przesyłkę, także bez konieczności wydruku etykiety. Przesyłka czeka 7 dni od dnia otrzymania powiadomienia. Opcja odbioru i wysłania paczki w punktach przyczynia się także do ochrony środowiska, poprzez zmniejszenie emisji CO2 zmniejszając liczbę kilometrów pokonywanych przez kurierów.
Poczta Polska oferuje klientom także inne możliwości korzystania z jej usług paczkowych. Oprócz Pocztex PUNKT, oferuje także opcję Pocztex KURIER – dostawę pod wskazany adres oraz Pocztex AUTOMAT – dostawę do sieci automatów paczkowych, dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.