Katowicki Home Concept Design Park – centrum handlowe z szeroką ofertą aranżacji wnętrz – powiększy się o trzeci budynek. Nowa przestrzeń będzie zorientowana na unikalne marki z segmentu premium. Całości inwestycji dopełni patio, które połączy w trzy budynki retail parku i zostanie wkomponowane w sąsiadującą z nimi zabytkową Aleję Kasztanowców. Inwestor, Grupa AB Development, planuje otworzyć nową część kompleksu wiosną 2025 roku.
Nowi najemcy rozbudowywanego w Katowicach retail parku zadomowią się pod wyjątkowym adresem. Dołączą do świetnie skomunikowanego parku handlowego z najbardziej kompleksową ofertą wyposażenia wnętrz na Śląsku, który w ciągu roku od poprzedniej rozbudowy ugruntował swoją pozycję na rynku. Dzisiaj Home Concept Design Park jest jednym z czołowych miejsc pierwszego wyboru dla urządzających swoje mieszkania, domy czy biura klientów indywidualnych oraz dla specjalistów, którzy docenili ten koncept i korzystają z jego oferty w swoich realizacjach. Nie bez znaczenia jest tutaj przemyślany dobór zapraszanych pod dach retail parku marek, które w swoich produktach łączą najnowsze trendy z ponadczasową klasyką, a wzornictwo użytkowe ze sztuką.
– Rozbudowa Home Concept Design Park realizuje naszą ambicję utrzymania pozycji największego retail parku z segmentu premium w okolicy, który w jeszcze szerszym zakresie, niż dotychczas, będzie wychodził naprzeciw oczekiwaniom wymagających konsumentów. Chcemy odpowiadać na potrzeby nie tylko jakościową ofertą handlową, ale proponować również wartość dodaną i być platformą wymiany wiedzy, doświadczeń, inspiracji dla przedstawicieli branży. Duże zainteresowanie ze strony klientów i potencjalnych najemców, ale też projektantów czy architektów utwierdza nas w przekonaniu, że to dobry i rozwojowy kierunek. Jeśli w ślad za tym Home Concept Design Park będzie kojarzył się z nowoczesnym myśleniem o projektowaniu, doceniającym rolę desingu dla jakości, komfortu i radości życia, będzie to dla nas źrodło niemałej satysfakcji – mówi Krzysztof Kołaszewski, inwestor Home Concept Desing Park.
Pod znakiem jakości i prestiżu
Trzeci budynek Home Concept Design Park otworzy swoje podwoje dla topowych i unikatowych marek z segmentu premium. Najemcy będą mieli do dyspozycji w sumie 2200 m2 nowoczesnej powierzchni, z szerokimi, przeszklonymi witrynami salonów wychodzącymi na zewnątrz obiektu. Pozwoli to na doskonałą ekspozycję i zainteresowanie klientów widocznymi z ulicy aranżacjami. Trzeci budynek zlokalizowany zostanie bezpośrednio przy Alei Roździeńskiego, jednej z głównych arterii Katowic, która przebiega przez Roździeń – popularny rejon skupiający salony meblowe i wyposażenia wnętrz.
Kropką nad „i“ planowanej rozbudowy będzie zaciszne patio, sprzyjające kreatywności, twórczym spotkaniom, prezentacjom oferty czy relaksowi. W naturalny sposób połączy dwa istniejące już budynki z trzecim w jedną spójną całość.
– Wraz z rozbudową Home Concept Design Park chcemy poszerzyć ofertę kompleksowej aranżacji wnętrz, a także rozwinąć możliwość skorzystania z usług projektowania i profesjonalnego doradztwa w tym zakresie. Już wkrótce architekci i projektanci odwiedzający nasz retail park będą mogli korzystać z patio, wkomponowanego w zabytkową, zrewitalizowaną Aleję Kasztanowców. Planujemy uruchomić także Strefę Architekta, kreatywną przestrzeń, w której wygodnie zaplanują swoje realizacje czy skonsultują się z naszymi najemcami – zapowiada Marcin Kołaszewski, inwestor Home Concept Desing Park.
Rozbudowa Home Concept Design Park o trzeci budynek wieńczy trwającą od kilku lat inwestycję w katowickim Roździeniu. W 2023 roku oddano do użytku drugi budynek, który znacząco powiększył ofertę retail parku. Obecnie pod szyldem HCDP działa ponad 30 salonów, których wspólnym mianownikiem są prestiż i jakość. Dobierając najemców, inwestor zadbał o kompleksowość oferty i wygodę konsumenta. W showroomach dostępna jest szeroka oferta kuchni i sprzętu AGD, podłóg drewnianych, łazienek, płytek, schodów, drzwi, okien, grzejników, mebli, dekoracji oraz oświetlenia. Wizyta w retail parku przy al. Roździeńskiego 191 pozwala wykończyć i urządzić całe wnętrza.
– Zdecydowaliśmy się przenieść naszą działalność do Home Concept Design Park przede wszystkim ze względu na atrakcyjną lokalizację i możliwość wynajęcia lokalu frontowego, co jest kluczowe w handlu oświetleniem – mówi Przemysław Wilkus z GMO Studio. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej decyzji. To miejsce ma duży potencjał i dynamicznie się rozwija, skupiając pod swoim dachem eleganckie salony i marki premium. Nie bez znaczenia jest też dobre sąsiedztwo – Roździeń to zagłębie sklepów i salonów z wyposażeniem wnętrz, a to sprzyja nieustającemu przepływowi potencjalnych klientów – dodaje.
Najemcy, którzy wprowadzą się do trzeciego budynku Home Concept Design Park, będą działać w sąsiedztwie salonów: Maxfliz, Mera, Komfort, Dion, IWC Home, Bizzarto, Puszman, OH Sofa, GMO Studio, Fachowiec, Senpo, Dr Materac, Sleeping Expert, Multi-Form, Quercus Rintal, Drewmax, Kalmar, Meble Wanat, AB Magic Home, Finestre, Inside, Inteligentny Budynek, Korner Design, Mania Spania, Meble Chałajda, Moderna Studio, Oliwia Drobnicka, Parkiety z Całego Świata, PiekarnikiParowe.com, Tyvo Design.
W synergii z naturą
Home Concept Design Park wyrósł na gruncie przekonania, że rozwój biznesu nie może pomijać troski o środowisko naturalne, a przyszłością designu jest zrównoważone projektowanie. W tym duchu inwestor, rozbudowując retail park, pochylił się także nad znajdującą się na jego terenie zabytkową Aleją Kasztanowców. Unikatowy szpaler 22 wiekowych drzew znajdujących się pod opieką konserwatora zabytków prowadzi do zabytkowego Starego Młyna – elementu pobliskiego folwarku Dąbrówka Mała. Aleję udało się wkomponować w powstającą architekturę retail parku, dzięki rewitalizacji udostępniono ten teren do spacerów i innych form spokojnej rekreacji, zamontowano ławki, nowoczesne oświetlenie czy tablice edukacyjne. Poprzez pielęgnację tej przestrzeni inwestor nie tylko ożywił historyczne krajobrazy, zachowując dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe, ale także zadbał o dobrostan lokalnej społeczności, swoich klientów i pracowników.
Rozbudowa retail parku o trzeci budynek i patio zakłada dalsze zagospodarowanie terenów zielonych. Designerskie marki, które szukają ciekawej przestrzeni dotarcia do swoich klientów, mogą mieć pewność, że w Home Concept Design Park będą rozwijać się w harmonii z jego naturalnym, parkowym otoczeniem.
Koncepcję rozbudowy Home Concept Design Park przygotowali projektanci z pracowni Jankowski i Opyrchał, za projekt odpowiada biuro architektoniczne ARKAT Dieter Paleta, głównym wykonawcą inwestycji jest natomiast Grupa Inbud Bielsko. Otwarcie trzeciego budynku i patio zaplanowano na wiosnę 2025 roku.