Helios obserwuje bardzo dobrą frekwencję kinową w I kwartale, w całym 2024 roku spodziewa się powtórzenia frekwencji z 2023 roku – poinformował na konferencji Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin i członek zarządu Agory.
Spółka Helios należy do grupy Agory i dysponuje obecnie 54 kinami, mającymi łącznie 304 ekrany i ponad 55 tysięcy miejsc.
„Mamy zaskakująco dobre wyniki frekwencyjne w pierwszym kwartale. W styczniu i w lutym 50 proc. biletów było na filmy polskie. Tak gwałtowny powrót na polskie filmy nie był przewidywany” – powiedział prezes Heliosa.
Dodał, że w związku ze strajkiem w Hollywood i mniejszą liczbą gotowych produkcji amerykańskiech, oczekuje w 2024 roku powtórzenia frekwencji z 2023 roku.
Sprzedaż biletów do kin w Polsce wzrosła w 2023 roku o 18 proc. do 50,4 mln sztuk.
Rekordowe wyniki Grupy Agora
W 2023 r. Grupa Agora osiągnęła najwyższe w historii przychody, które wyniosły ponad 1 424 mln zł. Jednocześnie spółka zakończyła ubiegły rok z zyskiem netto 85 mln zł i zyskiem na poziomie EBITDA wynoszącym 224,6 mln zł, co oznacza wzrost tego wskaźnika rok do roku o 61,2 proc. W samym 4. kwartale spółka odnotowała 438 mln zł przychodów, czyli więcej o 32,4 proc. niż w analogicznym okresie rok temu.
– W 2023 roku odnotowaliśmy rekordowe przychody w historii Agory. Wzrost wpływów był na tyle wysoki, że mimo wciąż rosnących kosztów prowadzenia działalności, raportujemy po czwartym kwartale solidny wynik – komentuje Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora. – Jednym z czynników, które wpłynęły na ten rezultat, było przejęcie kontroli nad Eurozetem, co otworzyło Agorze drogę do walki o pozycję lidera na rynku radiowym i było dla nas najważniejszym wydarzeniem minionego roku.
Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios w czwartym kwartale 2023 r. wzrosły o 17,8 proc. do 68,3 mln zł, a wpływy ze sprzedaży barowej w kinach były większe o ponad 22,4 proc. i wyniosły 37,7 mln zł. W całym 2023 r. wpływy ze sprzedaży biletów do kin wyniosły 244 mln zł i było to prawie 27 proc.więcej niż rok wcześniej. Za wzrost wpływów z działalności kinowej oprócz wyższej frekwencji odpowiadały również wyższe ceny biletów oraz produktów w barach kinowych.