Under Armour , amerykańska marka specjalizująca się w odzieży sportowej, zanotowała delikatny spadek sprzedaży w II kwartale 2023 roku. Wpływ na to miało osłabienie popytu na rodzimym rynku. Sprzedaż w Europie była w tym okresie na plusie. Tym samym marka zdecydowała się obniżyć prognozę przychodów za cały bieżący rok.
Globalne przychody spadły w tym okresie (trzy miesiące kończące się 30 września) o 1 proc. porównując z analogicznym okresem rok wcześniej. Wyniosły one do 1,6 miliarda dolarów. Pomimo to zysk brutto wzrósł o 5 proc. rok do roku, do 752 mln dolarów w porównaniu z 714 mln dolarów rok wcześniej.
Europa i e-commerce na plusie
Przychody w Ameryce Północnej spadły o 2 proc. do 991 mln dolarów. W tym samym okresie przychody w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) wzrosły o 9 proc. do 287 mln dolarów, a w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły o 3 proc. do 232 mln dolarów. Natomiast w Ameryce Łacińskiej przychody spadły aż o 8 proc. do 53,7 mln dolarów.
Przychody ze sprzedaży hurtowej spadły o 1 proc. do 940 mln dolarów. Lepiej wyglądała sprzedaż bezpośrednia do klientów, która wzrosła o 3 proc. do 596 mln dolarów. Spółka zanotowała 2 proc. wzrost przychodów z e-commerce, który stanowił 35 proc. całkowitej sprzedaży bezpośredniej do konsumentów w tym kwartale. Sprzedaż odzieży wzrosła o 3 proc. do 1,1 miliarda dolarów.
Obniżona prognoza
Under Armour podał, że całoroczne przychody spadną o 2–4 proc. w porównaniu z wcześniejszymi oczekiwaniami.
– Nasze wyniki za drugi kwartał, w szczególności rentowność, przekroczyły nasze oczekiwania – powiedziała prezes i dyrektor generalna Under Armour Stephanie Linnartz. – W rezultacie podtrzymujemy nasze prognozy dotyczące dochodów operacyjnych i zysku na akcję w roku fiskalnym 2024, mimo że obniżamy nasze oczekiwania dotyczące przychodów. Powodem jest przede wszystkim sytuacja na rynku amerykańskim – dodała.