Pepco Group, właściciel marek Pepco i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, chce odbudować rentowność podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, planuje bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych grupy, a także zakłada otwarcie co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej grupie w roku obrotowym 2024 – podała spółka w komunikacie dot. reorientacja strategii.
Pepco Group organizuje dziś w Warszawie prezentację dla inwestorów z okazji Dnia Rynków Kapitałowych. Podczas tego wydarzenia przewodniczący wykonawczy, Andy Bond, przedstawi nowe informacje nt. strategii grupy, obejmujące kluczowe obszary, na których grupa skupi się w najbliższym czasie, a także odnowioną wizję osiągnięcia pozycji wiodącego europejskiego detalisty dyskontowego.
Strategiczne filary
Grupa poinformowała, że prezentacja obejmować będzie strategiczne filary m.in. odbudowę rentowności podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej oraz bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej grupy, w tym: bardziej ukierunkowane podejście w zakresie otwierania nowych sklepów na istniejących rynkach, z planami otwarcia co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej grupie w roku obrotowym 2024 (wobec 668 w roku obrotowym 2023).
Ponadto, Pepco Group planuje poddanie przeglądowi programu odnowy sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej.
Chce poprawy w zakresie generowanie gotówki oraz przegląd alokacji kapitału.
Celem jest wzmocnienie pozycji grupy na kluczowych rynkach, w tym: kontynuacja postępów Pepco na istniejących rynkach Europy Zachodniej, obejmująca zwiększenie skali działalności we Włoszech i Hiszpanii oraz skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku grupy.
Wśród założeń strategicznych jest też skoncentrowanie działalności Dealz w Polsce oraz strategiczna ocena pozycji tej marki w grupie, a także przyspieszenie transformacji w kierunku ujednolicenia działalności grupy i oferty dla klientów.
– Musimy ponownie skoncentrować się na zapewnieniu bardziej miarowego wzrostu – robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki w ramach naszej ugruntowanej działalności. Istnieją znaczące możliwości i postaramy się je obecnie wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób. Pomimo niełatwych warunków rynkowych grupa ma wiodącą na rynku ofertę dla klientów, silny bilans i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Jestem zatem przekonany, że skupiając się na wypełnianiu odnowionej strategii, będziemy mogli kontynuować realizację sukcesów grupy w całej Europie – napisał w komunikacie Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Grupy Pepco.