W I kwartale 2023 r. Grupa Agora odnotowała wzrost przychodów niemal we wszystkich swoich biznesach. Zdecydowały o tym m.in. rosnące wpływy z działalności kin Helios, a także z działalności gastronomicznej.
– Początek 2023 był bardzo dobry dla Agory. Istotnie zwiększyliśmy przychody, wykorzystując niezłą koniunkturę na rynku reklamy i frekwencji kinowej – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.
Widzowie wrócili do kin
Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o przeszło 31 proc. do 62,0 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o ponad 51 proc. do 33,9 mln zł. W 1. kwartale 2023 r. w kinach Helios sprzedano 2,9 mln biletów – o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Na całym polskim rynku liczba sprzedanych biletów w omawianym okresie wyniosła blisko 12,8 mln, co oznacza wzrost o ponad 23 proc. r/r.
Grupa Agora odnotowała też wzrost przychodów z działalności gastronomicznej w związku ze zwiększeniem wpływów z działalności spółki Step Inside poszerzającej sieć swoich lokal.