Strategia firmy Kaufland, która posiada w Polsce 240 marketów, zakłada otwieranie nowych lokalizacji oraz rozbudowę bazy logistycznej, dostosowanej do powiększającej się sieci sprzedaży. Jak zapowiadają przedstawiciele Kauflandu, sieć planuje utrzymać stałe, dynamiczne tempo ekspansji w naszym kraju.
– Jako sieć rozwijamy się głównie organicznie. Od początku działalności w Polsce nie zamknęliśmy żadnego sklepu, co utwierdza nas, że lokalizacje były dobrze wybierane. Planujemy utrzymać stałe, dynamiczne tempo ekspansji naszej sieci – powiedział w rozmowie z PAP Biznes Ryszard Wysokiński, szef departamentu relacji inwestorskich Kaufland Polska. – Wierzymy w sklepy stacjonarne, choć uzupełniamy to również ofertą dostępną online — we współpracy z partnerem zewnętrznym. Chcemy, aby nasze markety były jak najbliżej konsumenta, by miały określone parametry, jak wielkość powierzchni sprzedażowej i oferty, odpowiedni dobór najemców w naszych pasażach w marketach czy liczbę miejsc parkingowych — to główne determinanty lokalizacji – dodaje.
Biorąc pod uwagę rosnące ceny gruntów, Kaufland bardziej elastycznie podchodzi do poszukiwania lokalizacji pod nowe sklepy. Poszukuje m.in. rozwiązań wielofunkcyjnych, choć nie zamyka się na tradycyjne lokalizacje w obiektach handlowych różnego formatu.
Zwiększenie mocy logistycznych
W ubiegłym roku w Centrum Dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej Kaufland otworzył nowoczesny magazyn produktów mrożonych, a w tym roku w Centrum Dystrybucyjnym w Gliwicach uruchomiono nowy magazyn artykułów chłodzonych, który jest miejscem pracy dla 70 osób.
Kaufland posiada trzy centra dystrybucyjne. System dystrybucji oparty na pełnoasortymentowym Centrum Dystrybucyjnym Wola Krzysztoporska uzupełniają regionalne centra dystrybucyjne w Gliwicach i Bydgoszczy, które zaopatrują odpowiednio południową i północną część kraju w asortyment najszybciej rotujący. Magazyny regionalne pozwalają każdego dnia dostarczać świeże produkty dla klientów firmy Kaufland.
– Rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego w Gliwicach o 20.000 mkw. jest odpowiedzią na rosnący wolumen sprzedaży spowodowany obsługą coraz większej liczby marketów. Dystrybucja z nowej lokalizacji pozytywnie wpłynie na jakość i organizację dostaw oraz skróci długość łańcucha dostaw – mówi Maurycy Szczęsny, Dyrektor Departamentu SCM w Kaufland Polska.
Inwestycje w ESG
Równolegle z ekspansją sieci, Kaufland inwestuje również w proekologiczne rozwiązania.
– Kaufland, jako jedna z największych sieci handlowych w Polsce, sukcesywnie wprowadza rozwiązania mające na celu ograniczenie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne, także w zakresie emisji gazów cieplarnianych i zużycia energii – powiedział redakcji OmnichannelNews.pl Adam Sadowski, ekspert pionu zarządzania nieruchomościami w Kaufland. – Dążąc do zwiększenia efektywności energetycznej, w sierpniu b.r. zakończyliśmy wymianę oświetlenia we wszystkich sklepach na energooszczędne oświetlenie LED. Uzyskana średnioroczna oszczędność zużycia energii elektrycznej w 49 zmodernizowanych placówkach wyniesie około 6895 MWh. W nowo budowanych obiektach inwestujemy w technologię odzysku ciepła odpadowego, która łączy funkcję instalacji chłodniczej, a także klimatyzacji i ogrzewania budynku – dodał.
Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.