Rozrywka, choć obecna w centrach handlowych od dawna, wciąż stanowi skuteczny generator ruchu. By stale przyciągać nowe grupy odbiorców musi jednak ewoluować m.in. w kierunku oferty rodzinnej i korespondować z dostępnymi w obiekcie najemcami gastronomicznymi. Te dwie sfery wzajemnie się uzupełniają – pisze w komentarzu dla Omnichannelnews.pl Jakub Ociepka, Asset Manager w EPP.
Dzisiaj klient stawia przede wszystkim na doświadczenia – tylko kreatywni najemcy z tego sektora będą w stanie odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby odwiedzających. Pomysłów nie brakuje. Oprócz znanych i lubianych formatów, takich jak kina i fitness, w centrach pojawiają się coraz bardziej angażujące formy rozrywki, nierzadko dla wszystkich pokoleń. Dobrym przykładem na rynku jest MK Bowling. W centrach EPP, w tym w Galerii Echo, Galerii Młociny i Galaxy, z uwagą obserwujemy jak z klasycznej kręgielni przekształcił się w centrum rozrywki dla rodzin, oferujące np. shuffleboardy, ale też strefę restauracyjną z włoską pizzą.
Istotny element każdego centrum handlowego
Funkcja rozrywkowa ma kluczowe znaczenie dla budowania pozycji centrów handlowych, wzrasta też jej udział procentowy w ofercie obiektów i zmienia się struktura. Posłużę się przykładem dobrze rozwiniętego centrum, funkcjonującego w mieście średniej wielkości. W kieleckiej Galerii Echo klienci mają do dyspozycji m.in. kino Helios z salą Dream z rozkładanymi fotelami, umożliwiającymi oglądanie seansu w wygodnej pozycji półleżącej. Wspomniana wcześniej, najnowocześniejsza kręgielnia w Polsce, MK Bowling, organizuje ligi i turnieje bowlingowe. Natomiast dzieci chętnie korzystają z interaktywnej strefy Kids Play oraz największego w Kielcach labiryntu w bawialni Raj Urwisa. Propozycję rozrywkową uzupełnia również LASER TAG, czyli arena do gry w elektronicznego paintballa. W planach mamy rozwój oferty, tak by klienci znaleźli wszystko, czego szukają w jednym miejscu. Latem w Galerii Echo otworzy się park trampolin oraz mini tor gokartowy. Ciekawe rozwiązania nakierowane na konkretne grupy docelowe wprowadziła nasza Galeria Młociny, która w nowo zaaranżowanej Hali Hutnik udostępniła klientom różne gry, np. Pac-Man, flippery czy automaty do koszykówki oraz cyklicznie organizuje wydarzenia kulturalne, w tym potańcówki dla seniorów. W Galaxy natomiast odbywają się wydarzenia specjalne, jak np. Geek Week dla fanów gier oraz anime.
Na rynku dobrze radzą sobie obiekty, które łączą wszystkie istotne dla konsumentów elementy. Takie, które oprócz funkcji zakupowej, zapewniają im unikalne przeżycia dzięki sprofilowanej ofercie rozrywkowej i bogatej propozycji gastronomicznej. Umacniającym się trendem jest uzupełnianie portfolio o usługi towarzyszące, np. medyczne. Połączenie tego w komplementarną całość stanowi wyróżnik nowoczesnych, dobrze zarządzanych centrów handlowych, które z tego też powodu notują wyższe wskaźniki odwiedzalności niż mniejsze formaty handlowe.
Autorem komentarza jest Jakub Ociepka, Asset Manager w EPP.
Komentarz jest fragmentem artykułu na temat: Trendu retailtainment – przenikania się rozrywki i handlu w centrach handlowych. Cały materiał z wypowiedziami ekspertów zostanie opublikowany w najbliższym numerze magazynu Omnichannel Voice.