Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sieci Biedronka i Hebe, w pierwszym kwartale 2023 roku osiągnęła przychody w wysokości 6,8 mld euro (wzrost o 23,4 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 140 mln euro (wzrost o 59,1 proc.), a EBITDA zwiększyła się o 20,1 proc. rok do roku do 446 mln euro. W podanym okresie portugalska grupa otworzyła w Polsce 17 nowych Biedronek i dwie drogerie Hebe.
Biedronka generuje 70 proc. przychodów portugalskiej grupy
W ciągu trzech miesięcy 2023 roku sieć sklepów Biedronka osiągnęła przychody na poziomie 4,8 mld euro (wzrost o 26 proc.). Natomiast w lokalnej walucie było to więcej o 28,3 proc. rok do roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych Biedronki (LFL) wzrosła o 24,5 proc. Warto wspomnieć, że Biedronka wypracowała ponad 70 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins.
Zysk EBITDA Biedronki w przedstawionym okresie wyniósł 390 mln euro, co oznacza wzrost o 22,7 proc. Jednocześnie marża ze sprzedaży spadła do 8,1 proc.
Biedronka w pierwszym kwartale powiększyła się o 17 sklepów i przebudowała 76 lokalizacji. Na inwestycje związane z rozwojem sieci grupa Jeronimo Martins przeznaczyła 206 mln euro. Na koniec marca Biedronka miała 3404 sklepy na terenie kraju.
Przypomnijmy, Biedronka planuje dodać w tym roku 130-150 lokalizacji do swojej sieci sklepów i przeprowadzić modernizację ok. 350 sklepów.
Drogerie Hebe rosną
Dla drogerii Hebe pierwszy kwartał 2023 roku był całkiem dobry. Sieć należąca do Jeronimo Martins osiągnęła przychody przekraczające 93 mln euro, co oznacza wzrost o 29,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż w walucie lokalnej zwiększyła się o 31,9 proc., a LFL wzrósł o 22,6 proc. Przy tym drogerie internetowe osiągnęły dobre wyniki, z niewielkim wkładem ze strony e-drogerii w Czechach i na Słowacji.
EBITDA w podanym okresie wyniosła 5 mln euro, czyli była większa o 25,6 proc., zaś marża ze sprzedaży spadła do 5,1 proc. W pierwszym kwartale br. Hebe powiększyła sieć o dwie drogerie.