Ubiegłoroczne przychody były rekordowe w 110 letniej historii firmy z Essen. Wyniosły one ponad 8 mld euro. W tym roku firma chce przeznaczyć na inwestycje nawet 500 mln euro.
W minionym roku obrotowym Grupa Deichmann, działając na 31 rynkach, wygenerowała łączną sprzedaż brutto w wysokości 8,1 mld euro (6,9 mld euro netto). W ostatnim roku podatkowym 2019, na który nie miała wpływu pandemia koronawirusa, najwyższa jak dotąd sprzedaż brutto wyniosła 6,4 mld euro. Oznacza to wzrost tego wskaźnika o ok. 23 procent.
Deichmann trzyma się mocno
Na powyższy wzrost sprzedaży wpłynęło kilka czynników, m.in. rozwój tzw. cross-concept we własnych punktach sprzedaży i sklepach internetowych, a także z udanych przejęć, na przykład na rynku amerykańskim.
– Do tej pory z sukcesem udaje nam się przechodzić te trudne czasy, wykorzystaliśmy nasze szanse i patrzymy w przyszłość z optymizmem. Szczególnie cieszy fakt, że w ubiegłym roku udało nam się rozwinąć sprzedaż w już istniejących punktach sprzedaży – podkreśla Heinrich Deichmann, Prezes Zarządu Deichmann SE. – Około 9-procentowy wzrost like-for-like w całej Grupie Deichmann to bardzo dobry wynik. Jeśli dodać sklepy internetowe, oznacza to wzrost o około 15 procent. Świętując swoje 110-lecie Deichmann nadal jest firmą zdrową i gotową na przyszłość – dodaje.
Dynamiczny rozwój
W 2022 roku w sklepach stacjonarnych i kanale online Grupy Deichmann sprzedano łącznie 178 milionów par butów. Grupa Deichmann wygenerowała 67 procent swojej sprzedaży poza rodzimym rynkiem niemieckim. Na dzień 31 grudnia 2022 r. firma prowadziła łącznie 4 565 sklepów i 41 sklepów internetowych oraz zatrudniała ponad 48 000 osób.
2023: inwestycje na rekordowym poziomie
Na 2023 r. planowane są szeroko zakrojone inwestycje. Planowane wydatki dla całej Grupy to około 500 mln euro. Oznacza to, że są one wyższe niż kiedykolwiek wcześniej w historii firmy. Około połowa tej kwoty przypada na inwestycje na rynku niemieckim. Inwestycje zostaną poczynione w modernizację istniejących oddziałów i otwieranie nowych sklepów, a także w ekspansję międzynarodową, a także dalszą cyfryzację i logistykę.
Grupa nadal inwestuje w rozwój organiczny z własnych zasobów i planuje otworzyć około 200 nowych sklepów na całym świecie.
– Nadal mocno wierzymy w biznes stacjonarny. To nasz strategiczny filar. Inwestujemy w atrakcyjne sklepy, aby zapewnić naszym klientom wyjątkowe wrażenia zakupowe. Nadal stoimy przy tradycyjnych centrach handlowych i tętniących życiem centrach miast – podkreśla Heinrich Deichmann.
Szczególnie silny wzrost planowany jest na przykład we Włoszech. W ramach trwającego programu ekspansji na rok 2023 planowane jest otwarcie tam około 30 nowych sklepów Deichmann.