W 2022 roku sprzedaż Grupy Inditex wyniosła 32,6 mld euro, o 17,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży zanotowano we wszystkich regionach, w których działa Inditex, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również online.
– Doskonałe wyniki osiągnięte w 2022 roku pokazują siłę naszego modelu biznesowego. Weszliśmy na kolejny poziom rozwoju, ale pewne czynniki pozostają dla nas niezmiennie kluczowe: unikalna oferta modowa, doświadczenie zakupowe naszych klientów, a także zaangażowanie w zrównoważony rozwój i nasz zespół – skomentował wyniki Óscar García Maceiras, CEO Inditex.
Wyniki na plusie
Zysk brutto w badanym okresie wzrósł o 17 proc. do 18,6 mld euro. Marża brutto sięgnęła 57 proc.. Kontrola kosztów operacyjnych była rygorystyczna. Koszty operacyjne wzrosły o 15 proc., czyli mniej niż wzrosła sprzedaż.
Inditex może pochwalić się również kolejnym wzrostem sprzedaży w kanale e-commerce. Po rekordowym 2021 roku wyniki online wzrosły o kolejne 4 proc. i wyniosły 7,8 mld euro.
W 2022 roku EBITDA wzrosła o 20 proc. do 8,6 mld euro, a EBIT o 29 proc. do 5,5 mld euro. Zysk netto wzrósł o 27 proc. do 4,1 mld euro.
Optymalizacja i digitalizacja przynoszą efekty
W 2022 r. sprzedaż w sklepach wzrosła o 23 proc., odzwierciedlając rosnącą liczbę klientów i lepszą produktywność sklepów. Wyższy poziom sprzedaży sklepowej został osiągnięty przy 10 proc. mniejszej liczbie sklepów i 6 proc. mniejszej powierzchni handlowej niż w 2021 roku. Program optymalizacji i digitalizacji sklepów pozostaje kluczowym celem dla Grupy Inditex.
W 2022 roku Inditex otworzył sklepy na 33 rynkach. Grupa dokonała łącznie 201 otwarć, 186 remontów, w tym 94 powiększeń. Na koniec roku obrotowego 2022 Inditex prowadził 5815 sklepów.
Warto przypomnieć, że 5 marca 2022 roku Inditex wstrzymał działalność w 514 sklepach i na platformie internetowej w Federacji Rosyjskiej. Od 24 lutego zeszłego roku zamknięte pozostają również 82 sklepy i e-sklep w Ukrainie.