GTC wraz z Fundacją WWF Polska w 2022 roku wspólnie działali na rzecz zwiększenia świadomości wśród społeczeństwa i przedstawicieli biznesu o tym, jak ważna w dzisiejszym świecie jest ochrona środowiska naturalnego. Poprzez kampanie edukacyjne udało się dotrzeć do ponad miliona odbiorców [1], a dzięki wsparciu finansowemu pomóc w zakupie sprzętu, który przyczyni się do ochrony zagrożonych wyginięciem tygrysów w Malezji i nielicznej populacji niedźwiedzi brunatnych w Polsce.
GTC to pierwsza firma z branży nieruchomości, która w kompleksowym zakresie nawiązała współpracę z Fundacją WWF Polska. Rynek nieruchomości dzięki swojej infrastrukturze ma duży potencjał w docieraniu do szerokiego grona odbiorców. Deweloper wykorzystał posiadane zasoby 16 biurowców i centrum handlowego, aby edukować zarówno swoich pracowników, jak też najemców, klientów i społeczność lokalną w zakresie ochrony niedźwiedzi brunatnych w Polsce oraz zagrożonych wyginięciem tygrysów w Malezji. Firma organizowała kampanie edukacyjne w aplikacji „Welcome GTC” oraz zrealizowała wysyłkę mailingu do najemców. Pracownicy korzystający z aplikacji budynkowej otrzymali porcję wiedzy w pigułce o tym, jak ważna w dzisiejszym świecie jest troska o środowisko naturalne oraz dlaczego Fundacja WWF tak bardzo angażuje się w ochronę tygrysów i niedźwiedzi brunatnych. GTC wspierało również działania WWF poprzez zachęcanie do przekazywania darowizn w ramach inicjatywy symbolicznej adopcji zwierząt (pomagam.wwf.pl).
Galeria Północna rubież wspiera
Ponadto, w listopadzie 2022 roku odwiedzający Galerię Północną mogli zapoznać się z wystawą prezentującą fakty i ciekawostki na temat tygrysów. Zwierzęta te wpisane są do czerwonej księgi zagrożonych gatunków IUCN (International Union for Conservation of Nature). Wspólne działania na rzecz poszerzania wiedzy i zachęcające do składania darowizn prowadzone były również w mediach społecznościowych, a sama kampania dotarła do ponad miliona odbiorców [2].
GTC współfinansowało zakup sprzętu, pokrycie kosztów logistycznych i wynagrodzenia pracowników patroli terenowych przeciwdziałającym kłusownictwu w Malezji. Ponadto darowizna GTC pomogła Fundacji WWF Polska zabezpieczać pasieki i zakupi specjalne „niedźwiedzio-odporne” kontenery na śmieci, które przekazano następnie lokalnym gminom w Karpatach.
– W trosce o naszą planetę musimy rozwijać biznes w sposób zrównoważony. W naszej działalności współpracujemy z wieloma organizacjami, dlatego poza zmianą naszej firmy, chcemy inspirować innych do troski o środowisko. Edukacja to pierwszy krok w tym zakresie – mówi Agnieszka Ciupak, dyrektor wykonawczy w GTC w Polsce.
[1] Dane WWF (suma dotarcia kampanii edukacyjnych m.in. w social mediach, aplikacji „WelcomeGTC”, w mediach i newsletterach, oraz włączając 500 000 odwiedzających centrum handlowe GTC w trakcie trwania wystawy edukacyjnej o tygrysach).
[2] Ibidem