Mamy bardzo ambitne plany rozwoju sieci stacjonarnej. Nie tylko w Polsce, ale również na innych rynkach w Europie. W 2023 roku otworzymy 9 nowych sklepów Peek & Cloppenburg, a także przeprowadzimy 3 modernizacje działających salonów – mówi w rozmowie z redakcją OmnichannelNews.pl Mario Feist, Regionalny Manager Sprzedaży w Peek & Cloppenburg.
Na początku marcu br. Peek & Cloppenburg zaprezentował odświeżony koncept salonu w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Sklep zyskał nowy wystrój, a także logo. Czy remodeling jest elementem większych zmian w strategii rozwoju Peek & Cloppenburg?
Peek & Cloppenburg działa w Polsce ponad 20 lat, a wprowadzenie nowego konceptu jest odpowiedzią na oczekiwania klientów. Obserwujemy rynek retailowy w Europie, który w wyniku pandemii bardzo się zmienił. Dzisiejsi klienci wymagają od marki innego podejścia, oczekują wyjątkowego wystroju salonów oraz omnichannnelowych rozwiązań ułatwiających zakupy offline i online. Dlatego staramy się inwestować w nasze sklepy. Przykładem tych działań jest odświeżenie konceptu w centrum handlowym Westfield Arkadia. To jeden z najstarszych sklepów Peek & Cloppenburg w Polsce, który został otwarty w październiku 2004 roku. Zmodernizowany salon zyskał dodatkową powierzchnię handlową przekraczającą 400 mkw. i liczy obecnie około 3 500 mkw. Zaaranżowana tu przestrzeń jest bardzo nowoczesna, został podzielona na część męską i damską, co pozwala lepiej wyeksponować kolekcje wszystkich marek premium. Na parterze znajduje się oferta męska, a na pierwszym piętrze wyłącznie kolekcje damskie. Nowa aranżacja zapewnia klientom dużo większy komfort zakupów.
To nie koniec inwestycji Peek & Cloppenburg, bo już 30 marca ruszy nowy salon w Atrium Promenada w Warszawie.
Mamy bardzo ambitne plany rozwoju sieci stacjonarnej. Nie tylko w Polsce, ale również na innych rynkach w Europie. W 2023 roku otworzymy 9 nowych sklepów Peek & Cloppenburg, a także przeprowadzimy 3 modernizacje działających salonów. Między innymi zmiany konceptu obejmą salony w Warszawie, czy Bukareszcie. Natomiast najbliższe otwarcia zaplanowane są w centrach handlowych mieszczących się w Warszawie, Rydze i Pradze. Za chwilę otworzymy 10. już sklep w Polsce, który będzie zlokalizowany w Atrium Promenada.

Jak Pan ocenia potencjał polskiego rynku? Czy w dalszym ciągu centra handlowe stanowią core waszego biznesu?
Czynnikiem wpływającym na potencjał centrów handlowych w Polsce jest ich lokalizacja. Większość dużych galerii znajduje się w centrach miast. Właśnie w takich obiektach planujemy otwierać nowe sklepy. Aby zrealizować ten cel poszukujemy lokali o powierzchni przekraczającej 3 000 mkw. Niestety dostępność takich przestrzeni jest ograniczona. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z właścicielami centrów handlowych w zakresie pozyskania nowych lokalizacji. Także proszę nie być zaskoczonym, jak w tym roku, powstaną kolejne sklepy w Polsce.
Czy Peek & Cloppenburg przewiduje inwestycje w kanał e-commerce?
Nie zapominamy o sklepie internetowym, z którego klienci w Polsce korzystają od 2018 roku. Już w kwietniu zaprezentujemy nową odsłonę e-sklepu. Bardzo poważnie podchodzimy do realizacji strategii omnichannel. Udostępniamy w sklepach stacjonarnych szereg rozwiązań łączących świat offline z online, które ułatwiają dokonywanie zakupów m.in. usługę click and collect, czy click and reserved.
Rozmawiał Wojciech Wojnowski