Ubiegły rok przyniósł wzrost w liczbie klientów, członków programu lojalnościowego – Plus oraz w programie partnerskim. Celem Zalando jest stanie się The Starting Point For Fashion – czyli punktem wyjścia dla mody.
Zalando realizuje strategię wzrostu liczby klientów, a także pogłębiania z nimi relacji. W roku ubiegłym liczba aktywnych klientów wzrosła o 6 proc., do ponad 51 milionów, a program lojalnościowy Zalando – Plus, w porównaniu z rokiem poprzednim ponad dwukrotnie zwiększył liczbę członków – do ponad 2 milionów.
Jak szacują władze spółki, w 2023 roku wzrost GMV wyniesie pomiędzy 1 proc. a 7 proc., przychody między -1 proc. do 4 proc., a skorygowany EBIT w wysokości między 280 milionów a 350 milionów euro.
Polskie marki budują pozycję na Zalando
– Rok 2022 był niewątpliwie rokiem pełnym wyzwań, a jednocześnie wyjątkowym. Świętowaliśmy 10-lecie obecności Zalando w Polsce – jednym z najważniejszych dla nas rynków, na którym nadal chcemy inwestować. Miniona dekada była dla nas bardzo ekscytująca, wypełniona modą, kreowaniem innowacji oraz wspieraniem polskich marek i detalistów w rozwoju. Aktualnie na Zalando dostępne jest już ponad 100 polskich marek, które, dzięki naszej współpracy, rozwijają się nie tylko w Polsce, lecz także na pozostałych 24 rynkach, na których jesteśmy obecni. W 2022 roku nieustannie koncentrowaliśmy się na budowaniu wyjątkowych relacji z klientami, dostarczając im szeroki asortyment w przystępnych cenach i wszystkich rozmiarach, a także spersonalizowane doświadczenie modowe, jakie zapewniamy dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym, takim jak m.in. Size Advice czy Algorytmiczny Asystent Mody (AFC). Cieszymy się, że nasze starania są doceniane przez polskich klientów, dzięki czemu Zalando jest najpopularniejszą marką modową w Polsce – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.