InPost wraz ze swoją siecią urządzeń Paczkomat systematycznie umacnia pozycję lidera usług logistycznych dla e-commerce w Polsce. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez Kantar wśród polskich internautów. Paczkomat InPost nie tylko jest preferowanym sposobem nadania i odbioru przesyłek, ale również cieszy się największym zaufaniem wśród klientów. Automaty paczkowe InPost doceniane są za swoją innowacyjność i łatwość obsługi. Dodatkowo według badania, aż 85 proc. internautów uznaje Paczkomat za najbardziej ekologiczną formę dostawy.
Jednym z elementów warunkujących sukces w e-commerce jest uwzględnianie w procesie logistycznym preferowanej przez klientów formy dostawy i nadania towaru. Z przeprowadzonych przez Kantar wśród internautów badań wynika, że aż 94 proc. respondentów uznało Paczkomat InPost za preferowany sposób odbioru swojej przesyłki. Dodatkowo w przypadku nadawania paczki, 4 na 5 (82 proc.) respondentów wskazało Paczkomat, jako preferowaną formę – to wynik lepszy o 2 p.p. od przeprowadzonego w ubiegłym roku badania. Ponadto marka InPost, jak też same urządzenia cieszą się dużym zaufaniem wśród przebadanych osób. Wartość wskaźnika NPS, który określa poziom zaufania i zadowolenia z usługi w przypadku maszyn Paczkomat wynosi 81 proc. i jest wyższy od zeszłorocznego wyniku aż o 6 p.p. Dane te potwierdzają pozycję InPost zarówno jako lidera, a także jego status lovebrand’u na rynku usług logistycznych dla e-commerce w Polsce – 85 proc. badanych deklaruje bowiem sympatię do marki (wzrost o 9 p.p.). W ślad za tym idzie również wysoka rozpoznawalność samej firmy, którą spontanicznie rozpoznaje aż 8 na 10 polskich internautów a 97 proc. po drobnej wskazówce. W świadomości niemal połowy badanych (48 proc.) InPost jest marką Top of Mind (TOM), czyli jest ich pierwszym wyborem. Badanie Kantar zostało przeprowadzone w grudniu 2022 roku w okresie wzmożonego odbioru i wysyłania paczek. Tak wysokie oceny konsumentów potwierdzają jakość usług InPost oraz ich przywiązanie do marki.
Według klientów paczkomat to najbardziej eko dostawa
– W InPost od zawsze dążymy do tego, by oferowane przez nas usługi ułatwiały ludziom życie i były najlepszą dostępną odpowiedzią na ich potrzeby. Wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar potwierdzają, że nasze starania przynoszą efekty w postaci wysokiego zaufania polskich internatów do naszych usług, w szczególności tych, świadczonych za pośrednictwem sieci Paczkomat. Niezwykle budujący jest fakt, że aż 88 proc. internautów docenia InPost za implementacje nowoczesnych rozwiązań w proces logistyczny, a aż 85 proc. uważa nasze automaty paczkowe za łatwe w obsłudze. Tak wysokiej oceny nie byłoby, gdyby nie wdrożone przez nas funkcjonalności, jak choćby możliwość nadania i odbioru przesyłki za pośrednictwem aplikacji, czy opcja nadania przesyłki bez konieczności drukowania etykiety. Cały czas dążymy także do stworzenia przyjaznej dla środowiska usługi logistycznej. Warto podkreślić, że aż 85 proc. osób przebadanych przez Kantar jest przekonanych, że Paczkomat to najbardziej ekologiczna forma dostawy dostępna na rynku. Skuteczne realizowanie naszych zadań spowodowało wzrost lojalności do naszej marki w porównaniu do zeszłego roku aż o 6 p.p. do poziomu 81 proc. Jestem dumny z faktu, że ponad 4/5 polskich internatów postrzega Paczkomat InPost za godny zaufania sposób dostawy – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy InPost.
Badanie, które wykonała niezależna agencja badawcza Kantar zostało przeprowadzone metodą CAWI, w grudniu 2022 roku na grupie reprezentatywnej 1000 osób, kupujących w Internecie w Polsce.