W 2023 roku będziemy dalej rozwijać sieć naszych sklepów, a na rok finansowy 2023, który w naszym przypadku kończy się we wrześniu, planujemy otwarcie 500 placówek. To wszystko przełoży się też na wzrost zatrudnienia, w tym roku na pewno przekroczymy liczbę 29 tysięcy pracowników, czyli będzie nas więcej niż np. mieszkańców Augustowa czy Zakopanego. Rozwijać się też będzie nasza siostrzana sieć Dealz, również należąca do Grupy Pepco, która na 2023 rok planuje podwojenie liczby swoich polskich placówek i modernizację obejmującą zmiany w asortymencie i przestrzeni sklepowej – pisze w komentarzu dla redakcji Omnichannelnews.pl Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication, Pepco.
2022 rok był czasem pełnym wyzwań i wydarzeń, które wpłynęły zarówno na indywidualne jednostki, jak i firmy. Z perspektywy handlu działo się tym okresie szczególnie dużo. Z jednej strony zakończyła się pandemia, odetchnęliśmy. Dziś nikt już w zasadzie nie pamięta, że jeszcze rok temu wisiały nad nami ograniczenia i groźby kolejnych lockdownów, szczególnie dotkliwych dla sklepów i galerii handlowych. Szybko udało nam się wrócić do zwyczajów z czasów przedcovidowych. Trudno jest jednak mówić, że wróciliśmy do normalności, wybuchła wojna i ponownie musieliśmy adaptować się do nowych warunków. Te jednak przyniosły nam równocześnie jakąś dozę optymizmu i wiary w ludzi Wszyscy widzieliśmy poruszenie, jakie wśród Polaków wywołała tragedia dziejąca się za naszą wschodnią granicą. Wrażenie robi to jak szybko i sprawnie ruszyliśmy do pomagania, wszystkie oddolne inicjatywy, samoorganizacja ludzi, społeczności lokalnych i firm. Pepco również, w tej pomocy kierowanej zarówno do naszych pracowników z ukraińskim obywatelstwem, jak i dla małych uchodźców i ich opiekunów aktywnie uczestniczyło i nadal realizuje liczne projekty z myślą o wsparciu ukraińskich dzieci.
Pepco działa w 17 krajach
Równocześnie niezależnie od trudności gospodarka musi dalej funkcjonować, a firmy prowadzić swoją normalną działalność biznesową, służąc swoim klientom. W tym obszarze 2022 był dla Pepco niezwykle udany: świętowaliśmy otwarcie jubileuszowego 3000-ego sklepu zlokalizowanego w Berlinie, a poza rynkiem niemieckim weszliśmy też do Grecji. Obecnie działamy już w 17 krajach i tam gdzie jesteśmy, ciągle się zmieniamy i dostosowujemy do potrzeb konsumentów. W minionym roku rozpoczęliśmy projekt kompleksowej zmiany wizerunku, brandingu, rozszerzenia oferty i przebudowy sklepów. W Polsce, w tym roku chcemy zmienić prawie 700 funkcjonujących sklepów. Cieszymy się, że codzienna praca i podążanie za oczekiwaniami klientów, przynosi konkretne efekty. W naszych europejskich sklepach klienci dokonują już średnio 28 milionów transakcji miesięcznie.

A jak dla sektora handlu będą wyglądały najbliższe miesiące? Ten czas upłynie przede wszystkim pod znakiem niepewności gospodarczej i wysokiej inflacji co przełoży się na nastroje konsumenckie i decyzje zakupowe. W tej sytuacji potężnym wyzwaniem dla sieci handlowych będzie odpowiednie planowanie, komunikacja i przede wszystkim znalezienie właściwej odpowiedzi na potrzeby klientów, którzy jeszcze bardziej niż dotychczas będą poszukiwać dobrych ofert. My w Pepco jesteśmy już dobrze na to wyzwanie przygotowani oferując produkty dobrej jakości, w niskiej cenie, co potwierdzają wyniki badań rynkowych. Według ACNielsen minimalna i maksymalna cena koszyka zakupowego zawierającego odzież i bieliznę dziecięcą oraz produkty domowe właśnie w Pepco jest najniższa na rynku.
Dalsza ekspansja sieci sklepów
Dlatego w 2023 roku będziemy dalej rozwijać sieć naszych sklepów, a na rok finansowy 2023, który w naszym przypadku kończy się we wrześniu, planujemy otwarcie 500 placówek. To wszystko przełoży się też na wzrost zatrudnienia, w tym roku na pewno przekroczymy liczbę 29 tysięcy pracowników, czyli będzie nas więcej niż np. mieszkańców Augustowa czy Zakopanego. Rozwijać się też będzie nasza siostrzana sieć Dealz, również należąca do Grupy Pepco, która na 2023 rok planuje podwojenie liczby swoich polskich placówek i modernizację obejmującą zmiany w asortymencie i przestrzeni sklepowej.
Patrząc w 2023 rok warto zwrócić również uwagę na inny, bardziej pozytywny trend, jakim będzie jeszcze większe oczekiwanie konsumentów w stosunku do firm względem ich etyczności, zaangażowania społecznego i prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony. Obserwujemy jak stale rośnie świadomość konsumencka. Bardzo nas cieszy, będące jej efektem, wzrastające zapotrzebowanie na produkty zrównoważone. W Pepco powiększamy stale naszą ofertę z bawełny organicznej, produktów certyfikowanych -GOTS OEKO-TEX czy FSC, wprowadziliśmy też kolekcję Pepco is Green obejmująca produkty przyjazne dla środowiska.
Podsumowując, z naszą ofertą i podejściem do biznesu możemy z optymizmem patrzeć w nadchodzący rok.
Katarzyna Wilczewska
ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zakresie komunikacji korporacyjnej i zarządzania marką. W Pepco, odpowiada za kreowanie marki korporacyjnej, budowę architektury procesów i narzędzi komunikacji, zarządzanie kryzysowe, media relations i projekty w obszarze odpowiedzialności społecznej. W obrębie całego zakresu działań prowadzonych z ramienia firmowego HUBu, ściśle współpracuje z kilkunastoma europejskimi rynkami.
Wcześniej realizowała projekty między innymi o tematyce PR, CSR i EB dla branż takich jak: FMCG, sektora retail, energetycznego i elektrotechnicznego. W Kompanii Piwowarskiej przez kilkanaście lat kierowała kluczowymi projektami z zakresu komunikacji, public affaris i zrównoważonego rozwoju.