W 2022 roku Intersport zwiększył sprzedaż o 13,4 proc. Wyniosła ona 13,7 mld euro. To nowy rekord. Na koniec ubiegłego roku firma posiadała 5,3 tys. sklepów zlokalizowanych w 42 krajach.
Jak podkreślają przedstawiciele Intersportu, sprzedaż przyspieszyła zwłaszcza wiosną i jesienią. W ostatnim kwartale sprzedaż uległa stagnacji ze względu na trudną sytuację gospodarczą na świecie. Największy wpływ na rekordowe wyniki miała sprzedaż na rynkach niemieckim, francuskim i austriackim. Firma odnotowała również lekki spadek w kanale e-commerce – to efekt masowego powrotu klientów do sklepów stacjonarnych po zniesieniu obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa.
– Trudna sytuacja gospodarcza na świecie nieco zahamowała nasz wzrost. Nadal stawiamy jednak na zapewnienie klientom możliwie najlepszego doświadczenia zakupowego w modelu omnichannel. Mamy ponad 5,3 tys. sklepów i szeroką ofertę produktową. Oferujemy także liczne usługi dodatkowo i służymy naszym klientom fachowym doradztwem. To pozwala z optymizmem patrzeć na bieżący rok – komentuje Steve Evers, Dyrektor generalny IIC.