Akcje koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton notują rekordowe poziomy. We wtorek skoczyły do poziomu niemal 800 euro za akcję. W rezultacie francuski potentat po raz pierwszy w historii osiągnął kapitalizację rynkową w wysokości 400 miliardów euro.
Gigant Bernarda Arnaulta, który ma w swoim portfolio marki takie jak Tiffany & Co., Christian Dior, Louis Vuitton i Givenchy, stał się najcenniejszą spółką w Europie już w marcu 2021 r.. Teraz jeszcze bardziej umocnił tę pozycję. W rzeczywistości zajmuje obecnie 14. miejsce na liście najbardziej wartościowych firm na świecie. Apple znajduje się na szczycie tej listy, z kapitalizacją rynkową wynoszącą nieco ponad 2,1 biliona dolarów.
Dla porównania, główny rywal LVMH, Kering, który kieruje takimi markami jak Gucci, Saint Laurent i Balenciaga, ma obecnie kapitalizację rynkową w wysokości 69 miliardów dolarów. Dwóch innych głównych konkurentów grupy, Richemont i Hermès, ma kapitalizację rynkową odpowiednio 84 miliardów dolarów i 175 miliardów dolarów.
Globalny gracz sektora luksusowego
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek.
W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.